• سه‌شنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 95062314519
  • منبع : نمایندگی کرمان

خطر پذیری ریزگردهای جازموریان بیشتر از سایر ریزگردهای کشور

خطر پذیری ریزگردهای جازموریان بیشتر از سایر ریزگردهای کشور

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: خطر پذیری ریزگردهای تالاب جازموریان بیشتر از سایر ریزگردهای کشور است.

به گزارش ایسنا،"علیرضا رزم حسینی" صبح امروز در جلسه ستاد بحران استان کرمان با حضور معاونین سازمان ستاد بحران کشور  ضمن تبریک عید سعید قربان با بیان اینکه استان کرمان، استانی ویژه ای در حوزه بحران و بلایای طبیعی است تصریح کرد: با توجه به گستردگی جعرافیایی و تنوع زیست محیطی این استان سبب شده که حوادث غیرمترقبه نیز در استان افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه یکی از خطرات جدی، مستمر و خاموش استان کرمان، بحث خشکسالی است اظهار کرد : از حدود 3 دهه پیش خشکسالی در استان کرمان آغاز شده که شاهد بیشترین خسارت در حوزه کشاورزی، مهاجرت انسانی و ... بودیم.
استاندار کرمان با بیان اینکه 3 دهه خشکسالی، خسارات جبران ناپذیری را برای استان کرمان پدید آورده است تصریح کرد: ستاد بحران کشور، باید نگاه تخصصی به استان کرمان داشته باشد زیرا دغدغه جدی در استان بحث خشکسالی است و نیازمند نگاه ویژه در این حوزه هستیم.
رزم حسینی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از بحران های استان کرمان، زلزله خیز بودن این استان است اظهار کرد: شاهد زلزله های بم، زرند و ... در دهه اخیر بودیم و در سال جاری نیز بیش از 1000 زلزله در استان هستیم.

وی با اشاره به تغییرات آب و هوایی در دنیا، اظهار کرد: به دلیل وجود این تغییرات، شاهد بروز سیلاب هایی در استان کرمان در مناطق فاریاب، جیرفت و ...بودیم که سبب بروز خسارات سنگینی به استان کرمان شد و به جرات می توان گفت که استان کرمان از حیث وقوع حوادث غیرمترقبه در کشور، رتبه برتر را به خود اختصاص داده است که همین امر نیازمند نگاه ویژه در حوزه اعتبارات، آموزش و پیشگیری از سوی ستاد بحران کشور هستیم.
 
استاندار کرمان در ادامه با اشاره به طرح شناسایی نقاط حادثه خیز استان در حوزه سیل به ویژه در جنوب استان کرمان تصریح کرد: خوشبختانه این کار در این دولت به همت ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان تهیه و به دولت ارائه شده است که امیدواریم اعتبارات لازم برای اجرایی شدن این طرح در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه 10 درصد هزینه کرد امروز موجب جلوگیری از 100 هزینه در هنگام وقوع بحران خواهد شد، به پدیده ریزگردها در استان کرمان اشاره و اظهار کرد: خشکسالی در جنوب استان کرمان سبب تولید ریزگردهایی در جنوب استان شده است که بخش بزرگی از ریزگردهای کشور را شامل می شود.
 
استاندار کرمان با بیان اینکه خطر پذیری ریزگردهای تالاب جازموریان بیشتر از سایر ریزگردهای کشور است و نیازمند توجه ویژه دولت به این حوزه همچون دریاچه ارومیه هستین خاطر نشان کرد: خوشبختانه با همکاری رییس سازمان محیط زیست کشور، کارگروه ملی احیای تالاب جازموریان تشکیل شد و تاکنون 2 جلسه نیز در تهران در این راستا برگزار شد و مطالعات اولیه احیای تالاب نیز توسط جهاددانشگاهی استان کرمان آغاز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha