• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 95062113763
  • منبع : نمایندگی کردستان

نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

ایران در سایه وحدت مثال‌زدنی مردم، از مقتدرترین کشورهای جهان است

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در استان ایلام با اشاره اینکه وحدت ملت ایران موجبات خشم دشمنان را فراهم کرده است، گفت: ‌ایران در سایه وحدت مثال‌زدنی بین ملتش از مقتدرترین کشورهای جهان است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان ایلام در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه منا که امروز، 21 شهریورماه در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: عرفه عید عارفان و روز دعا و نیایش است و صحرای عرفات جایگاه ذکر و بندگی خداوند و مکانی است که عالی‌ترین مضامین معنوی در آن بیان می‌شود.

وی افزود: روز عرفه بین مسلمان چه شیعه و چه سنی از جایگاه بسیار والایی برخوردار است و گروهی از بزرگان دین شب عرفه را شب قدر می دانند و اهمیت ویژه‌ای برای این شب قائل هستند.

لطفی با بیان این‌که دعا محکم‌ترین ریسمان ارتباط بنده و خداوند است، تاکید کرد: دعا انسان را از فرش به عرش و از ملک به ملکوت می‌رساند و در آموزه‌های دینی و اسلامی در خصوص جایگاه و منزلت دعا اسناد متعددی وجود دارد.

وی گفت: اگر هر انسانی توفیق این را داشته باشد که اهل دعا و نیایش باشد هیچ وقت ارتباطش با مبدا کائنات قطع نخواهد شد و ما به عنوان مسلمان باید به تمامی این مسائل توجه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با اشاره به این‌که یکی از رسالت‌های نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) احیا و حیات معنوی بخشیدن به مردم بود، افزود: اگر جامعه‌ای حیات طیبه داشته باشد فاقد ناهنجاری است و جامعه‌ای ایده‌ال و پیشرو خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که فلسفه شهادت و شهادت طلبی را پیامبر اسلام(ص) احیا کرد، افزود: فرهنگ شهادت طلبی در دورانی که در حال تبدیل شدن به افسانه بود و  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه هشت سال دوران دفاع مقدس اسلامی در کشور ما بار دیگر احیا شد.

لطفی با اشاره به حضور همیشه مردم کشورمان در صحنه‌های دفاع از نظام و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی از جان گذشتگی ملت ما هراس داشته و می‌ترسند.

وی با اشاره به توطئه‌های بی‌پایان دشمنان علیه نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف، گفت: دشمنان ایران اسلامی همواره درصدد نابودی فرهنگ شهادت طلبی و رواج بی بندوباری و فساد بین نسل جوان بوده و هستند.

وی ادامه داد: اگر ابرقدرت‌ها و در رأس آنها آمریکای جنایتکار تاکنون جرات تعرض به میهن اسلامی‌مان را نداشتند زیرا از اراده محکم ملت ایران می‌ترسند و همین مسئله موجب عقب‌نشینی آنها شده و به همین دلیل است که در تمامی عرصه‌ها توطئه‌های آنها نقش بر آب شده است.

وی با اشاره این‌که وحدت ملت ایران موجبات خشم دشمنان را فراهم کرده است، یادآور شد: ‌ایران در سایه وحدت مثال‌زدنی بین ملتش از مقتدرترین کشورهای جهان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha