• جمعه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 95061912479
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

امام‌جمعه موقت بندرعباس:

باید مراسم حج مکانی امن برای انجام این فریضه بزرگ الهی باشد

باید مراسم حج مکانی امن برای انجام این فریضه بزرگ الهی باشد

ایسنا/هرمزگان امام‌جمعه موقت بندرعباس گفت: اسلام دین صلح، آرامش، دوستی، اتحاد و برادری است اما کشورهای اسلامی در مصائب فراوانی گرفتارند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام «محمدحسن فروزان‌نژاد» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، تصریح کرد: موضع هوشمندانه علمای اهل سنت کشورمان و دیگر علمای اهل سنت منطقه در افشای ماهیت وهابیت ستودنی و قابل‌تقدیر است.

وی بابیان این‌که حج بهترین و بزرگ‌ترین فرصت برای سازندگی فردی و اجتماعی در جهان اسلام است، اظهار کرد: باید مراسم حج مکانی امن برای انجام این فریضه بزرگ الهی باشد.

خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به اهمیت هم‌فکری علمای جهان اسلام برای شناسایی مشکلات و مسائل جهان اسلام و چاره‌جویی در زمینهٔ رفع این مشکلات، خاطرنشان کرد: اسلام دین صلح، آرامش، دوستی، اتحاد و برادری است اما کشورهای اسلامی در مصائب فراوانی گرفتارند.

امام‌جمعه موقت بندرعباس بابیان این‌که آل‌سعود با بی‌احترامی به حجاج و با بی‌تدبیری در برگزاری این مراسم بزرگ معنوی تاکنون عامل بروز رخدادهای بسیار دردناکی در مراسم حج شده است، خاطرنشان کرد: آل‌سعود حاضر نیست به‌علت این بی‌تدبیری‌ها و بی‌کفایتی‌ها از جامعه اسلامی و از ملت‌های داغدار عذرخواهی کند.

وی ادامه داد: مجموعه این مسائل باعث شده که مسلمانان جهان به این باور برسند که آل‌سعود کفایت برگزاری و میزبانی مراسم حج را ندارد.

فروزان‌نژاد افزود: علمای اهل سنت کشورمان به‌خوبی در زمینهٔ وهابیت موضع‌گیری و شفاف‌سازی کرده‌اند و ماهیت این جریان تکفیری را که ریشه در منافع مستکبران دارد، افشا کرده‌اند که این مواضع ستودنی است.

وی افزود: بزرگ‌ترین درد جهان اسلام نیز وجود جریان‌های تکفیری و ضد انسانی است که به اسم اسلام اما در مسیر منافع مستکبران غربی گام برمی‌دارند.

خطیب جمعه بندرعباس در ادامه با اشاره به جایگاه و نقش امام محمدباقر(ع) در توسعه و ترویج اندیشه اسلامی و مبانی فقهی دین اسلام، اظهار کرد: شخصیت شامخ آن امام عزیز یکی از بزرگ‌ترین الگوهای جامعه اسلامی است.

فروزان‌نژاد با اشاره به اهمیت حیا و ایمان در زندگی سالم انسان، اظهار کرد: بدحجابی و بداخلاقی ناشی از بی‌حیایی و بی‌ایمانی است و خانواده‌ها باید از سنین کودکی به فرزندانشان حیا، پاک‌دامنی و اخلاق درست را بیاموزند.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله طالقانی، تصریح کرد: به تعبیر امام خمینی(ره)، این شخصیت مهم انقلاب اسلامی، زبانش شمشیر گویای انقلاب اسلامی بود.

امام‌جمعه موقت بندرعباس با اشاره به اهمیت برگزاری با شور و نشاط دو عید بزرگ قربان و غدیر، بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی بر تحقق این امر تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha