• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95061610784
  • خبرنگار : 71368

افشاگری حقانی در خصوص ملک منتسب به وی

افشاگری حقانی در خصوص ملک منتسب به وی

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با انتشار مستنداتی در خصوص ملک منتسب به وی و رانت 42 میلیارد تومانی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، مهندس محمد حقانی ظهر امروز و پس از جلسه علنی شورای شهر تهران در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان رسانه‌های مختلف خبری در دفتر وی برگزار شد، به گزارشی در خصوص رانت 42 میلیاردی که به نام حقانی در رسانه‌ها منتشر شده است واکنش نشان داد و گفت: من 45 سال سابقه مدیریت در شهرداری تهران و اصفهان را دارم.

وی با بیان اینکه پس از آنکه من موضوع بوستان مادر را پیگیری می‌کردم برخی‌ها که من نمی‌گویم از طرف شهرداری تهران بوده یا خیر، به من پیغام دادند که شما 14 سال در شهرداری تهران معاون بودید و ممکن است مثلا تخلفاتی داشته باشید که در صورت پیگیری این موضوع آنها را مطرح خواهیم کرد اما من به این موضوع توجه نکرده و آنها را قسم دادم اگر در طول مدیریت و خدمت من در شورا و یا شهرداری تهران و اصفهان مطالبی دارند، حتما مطرح کنند.

حقانی با بیان اینکه من نمی‌خواهم از خودم دفاع کنم بلکه می‌خواهم تنها اسناد و مدارکی را جهت تنویر افکار عمومی ارائه دهم افزود: بارها به افراد و رسانه‌ها عنوان کردم که اگر نقطه ضعفی از من دارید حتما آن را مطرح کنید ؛ اگر پس از 45 سال سابقه مدرکی از من پیدا کرده‌اید مرا به عنوان خائن به مردم معرفی کنید و بلافاصله پس از آن استعفا می‌دهم و دو دستم را جلوی قوه قضائیه دراز می‌کنم تا با  من اشد مجازات را داشته باشند.

وی خطاب به رسانه‌های منتشر کننده این تخلفات گفت: این بار به کاهدان زده‌اید و باید بگویم که من نامه‌ای به خبرگزاری مذکور نوشته و از آنها خواستم که مطابق قانون مطبوعات مستندات من را منتشر و دو برابر خبر منتشر شده جوابیه من را منتشر کند و حتی دو نماینده به خبرگزاری فرستادم تا توضیحات را ارائه کنند اما متاسفانه با وجود آنکه دو روز از این ارسال جوابیه گذشته است اما تا کنون جوابیه من را منتشر نکرده‌اند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر در بخش دیگر جلسه خود با اصحاب رسانه گفت: من با انتشار مستندات خود قضاوت را بر عهده مردم و قوه قضائیه می‌گذارم و امروز نیز از بازرسی کل کشور طی نامه‌ای درخواست کرده‌ام که با توجه به حواشی پیش آمده من را نیز به مانند آن پنج عضو شورای شهر مورد بررسی قرار دهد.

وی در حالیکه مستندات ملک مذکور را در دست داشت ادامه داد: در این خبر آمده بود که قطع درختان در این زمین صورت گرفته، اما باید بگویم که این ملک 1900 متر مربعی در سال 87 خریداری شده و یک دانگ آن با اینکه برای من نیست اما بنا به شرایطی به نام من زده شده و من به عنوان یکی از 9 شریک این ملک شناخته شدم. پس نباید در خبرها بگویند که من 42 میلیارد تومان بر روی این زمین سود کردم چرا که من یکی از شرکاء هستم.

حقانی در حالیکه به کلام الله قسم می‌خورد گفت: حتی یک دانگ نیز برای من نیست اما به نام من ثبت شده است.

وی ادامه داد: این زمین در سال 78 خریداری شده اما در رای قوه قضائیه که مربوط به سال 85 و رای قوه قضائیه مبنی بر موات بودن زمین است؛ تعهد مالک مبنی بر کاشت 90 اصله درخت مربوط به سال 85 است و این درست نیست که در اخبار آمده حقانی تعهد داشته که 90 اصله درخت بکارد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه این ملک در سال 87 خریداری شده گفت: در سال 90 پروانه ساختمانی این ملک صادر شده و این در حالیست که من نه در شورا و نه در شهرداری فعالیت داشته‌ام چرا که در سال 82 از شهرداری بازنشسته شدم.

وی با بیان اینکه این ملک 1900 متر مربعی در پهنه R122 قرار دارد که شهرداری موظف است هفت طبقه با سطح اشغال 60 درصد +2 بدهد بیان کرد: همچنین شهرداری در زمان تقاضای صدور پروانه نیز امتیاز افزایش طبقه را منوط به پرداخت حقوق شهرداری قبل از تاریخ 25 دیماه 93 دانست که حتی 300 میلیون تومان اضافه تر دریافت کرده بودند که آن را مجددا به مالکان پس دادند.

حقانی با اشاره به اینکه در خبرها مدعی شدند که زمین در این منطقه متری 15 تا 20 میلیون می‌ارزد گفت: مالکان این ملک پس از ادعای این رسانه عنوان کردند که حاضرند ملک خود را با تخفیف 40 درصدی به مدیران آن رسانه بفروشند.

حقانی با بیان اینکه چطور زمینی در غرب تهران را متری 138 هزار تومان می‌فروشند اما این زمین را با ارقام بالا 15 تا 20 میلیون قیمت گذاری می‌کنند؟ گفت: متاسفانه در خبرها بداخلاقی رخ داده و حتی عنوان کردند که عضو شورای شهر کوچه‌ای را تصور کرده اما باید بگویم که این یک قطعه زمین ارضی است و اختلاف سطح قسمت بالا و پایین آن بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه برخی از مردم برای تردد بهتر از این قطعه زمین اقدام به گذاشتن پله کردند گفت: اما این کوچه نبوده که در برخی رسانه‌ها عنوان شده عضو شورای شهر کوچه‌ای را تصرف کرده است.

حقانی با بیان اینکه شهرداری به مالک پیشنهاد داده بود که 12 متر از ملک را برای ایجاد معبر  عمومی خریداری کنند گفت: این موضوع حتی در کمیته معابر معاونت شهرسازی نیز بررسی شد اما نهایتا به دلیل مخالفت مالکین و رای منفی کمیته، معابر این موضوع حل شد.

وی با بیان اینکه در رسانه‌ها به گونه‌ای القاء شده است که این دو ملک در طول قرار دارد و دو سند مجزا داشته و کوچه‌ای را تصرف کردند گفت: اینگونه نیست و حتی در خبرها آمده که این زمین در میان باغ‌ها قرار دارد که باید بگویم که در چهار طرف این قطعه زمین خانه‌های مسکونی چند طبقه وجود دارد.

حقانی در پاسخ به سوالی که چرا از این رسانه‌ها به دلیل این حجم دروغ پردازی شکایت نمی‌کنید؟ اظهار کرد: من از رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی شکایت نمی‌کنم اما طبق قانون باید رسانه مذکور جوابیه من را منتشر کند و در حالیکه مستندات را منتشر کردم از این به بعد اگر رسانه و سایتی توهین کند از آنها شکایت خواهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha