• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95061510087
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

عضو هیات علمی دانشگاه شهید رجایی:

راه‌اندازی موسسات قرآنی برای بهتر شدن ابعاد معرفتی زندگی جوانان است

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی دانشگاه شهید رجایی گفت: هدف از تشکیل موسسه قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) برای بهترشدن زندگی جوانان در معارف و موضوعات معرفتی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر میرباقری در آیین افتتاحیه اردوی تربیت مربی عقاید قرآنی در هتل نور ولایت اظهار کرد: چند سالی می‌شد که بنده به کشورهای خارجی سفر و مشاهده می‌کردم در این کشورها معارف و بحث‌های معرفتی بسیار کم است که خوشبتانه این امر در کشور مابا محدودیتی مواجه نیست.

وی تصریح کرد: عقاید قرآنی، اخلاق قرآنی، تاریخ و سیره معصومین(ع)، احکام و انس با قرآن از جمله مباحثی است که علاوه بر جوانان، همه ما باید آن‌ها را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

میرباقری عنوان کرد: برای راه‌اندازی این موسسه شورای علمی‌ تشکیل شد و از همه اساتید در تمام حوزه‌هایی که قصد داشتیم در موسسه تدریس کنیم، دعوت به عمل آوردیم تا در رابطه با عنوان‌های درس‌ برنامه‌ریزی داشته باشند و اشتباهی صورت نگیرد.

وی خاطر نشان کرد: هرکدام از این 5 مبحث استاد تخصصی خود را دارد. محتوای تدریس ما قرآن است و درکنار این کتاب آسمانی احادیث نورانی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هم تدریس می‌شود. برای محتوای درس‌ها سرفصل‌هایی تهیه شده که تماما براساس قرآن است.

در ادامه این مراسم  سید صادق میر باقری، مدیر عامل موسسه قرآن و عترت نور المجتبی(ع)، اظهار کرد: تشکیل این موسسه  براساس دغدغه‌های محتوایی که ایجاد شده بود، صورت گرفت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: حرکت به سوی تولید محتوای معارف قرآنی به صورت متقن و جذاب برای جوانان که با ادبیات امروز همراه باشد، از مسائلی است که در راه‌اندازی این موسسه مورد توجه ما قرار گرفت. 

مدیر عامل موسسه نورالمجتبی(ع) تصریح کرد: برای دغدغه‌ای که داشتیم دو موضوع را سرلوحه برنامه‌ریزی‌ها قرار دادیم که تولید محتوای قرآنی و ارائه آن از اهداف اصلی ما در این برنامه‌ریزی‌ها بود.

وی عنوان کرد: برای راه‌اندازی این موسسه نزدیک به 8 ماه کار تحقیقاتی انجام دادیم و در دانشگاه‌های بزرگ ایران و دنیا ساعت‌ها به صحبت پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که سامانه‌ای تحت عنوان LMS را برای این امر مورد استفاده قرار دهیم. این سامانه در دانشگاه‌هایی از جمله آکسفورد برای آموزش مورد استفاده قرار گرفته است.

میرباقری خاطرنشان کرد: در حال حاضر دوره‌های نور و معرفت در قالب 5 مبحث مذکور، با بهترین کیفیت در سطح جهان تولید می‌شود. این سامانه آموزشی براساس سیستم آموزش مجازی طراحی و ساخته شده است.

مدیر عامل موسسه نورالمجتبی(ع) گفت: سامانه LMS به معنای مدیریت آموزشی است که فعالیت دانش‌پژوه را ثبت و پیگیری می‌کند. همچنین روند یادگیری و آموزش را به طور خودکار مدیریت و سطح آموزش را افزایش می‌دهد. امروز بسیاری از دانشگاه‌های دنیا از این شیوه برای یادگیری مجازی استفاده می‌کنند و با بهره‌مندی از اینترنت، با هر سرعتی که باشد، می‌توان از این کلاس‌ها بهره‌مند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha