• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 95061509675
  • منبع : مرکز ملی فضای مجازی

حمایت از پیام رسان‌های داخلی برای جذب مخاطب

حمایت از پیام رسان‌های داخلی برای جذب مخاطب

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور بر حمایت از هر پیام رسان داخلی که ظرفیت فنی لازم را برای جذب مخاطب و حضور گسترده در جامعه داشته باشد، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، امیر خوراکیان – معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور با تشریح برنامه فعالیت شبکه های پیام رسان داخلی در شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: در این برنامه در بخش سیاست ها علاوه بر بحث حفاظت و صیانت از هویت ملی، حفاظت از حقوق شهروندی و حریم خصوصی و سایر محورهای آن، مهمترین بحث بسترسازی برای حمایت از پیام رسان های داخلی است.

وی با اشاره به این که در بخش اقدامات این برنامه در قالب نگاشت نهادی وظایف وزارتخانه های مختلف در این رابطه مشخص شده است، افزود: بحث پنجره واحد یکی از اقداماتی است که در این برنامه در نظر گرفته شده است و براساس آن یکی از مشکلات این نرم افزارها و پیام رسان های داخلی که نیاز بود تا برای اخذ مجوز، هماهنگی های لازم و در حوزه نظارت ها به جاهای مختلف پاسخگو باشند، پیش بینی شده است تا همه این کارها از طریق یک پنجره واحد صورت گیرد و در نتیجه تمرکز منظم و منسجمی در این ارتباط به وجود آید و به طور کلی فرآیند اخذ مجوز و نظارت تسهیل شود.

خوراکیان تصریح کرد: مساله عرضه خدمات عمومی همچون خدمات دولت الکترونیک توسط این پیام رسان ها نیز در نظر گرفته شده است که البته این موضوع در یک مرحله ای که از امکان سرویس دهی میلیونی آنها مطمئن شویم پیش بینی شده است.

وی با بیان این که مرکز ملی فضای مجازی نقش قرارگاهی داشته و ورود آن از جنس هماهنگی و پیگیری است، اظهار کرد: در حال حاضر جلسات مشترک متعددی را با وزارتخانه های مرتبط برگزار کردیم و علاوه بر این برنامه که انشاءالله در جلسه آتی شورای عالی فضای مجازی تعیین تکلیف خواهد شد، یک سند دیگری هم توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشورت و هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی آماده شده که در آن کیفیت و مراحل حمایت های لازم از نظر فنی، زیرساختی، ارتباطاتی، تبلیغاتی و تسهیلاتی مشخص شده است.

خوراکیان با اشاره به این که پیام رسان های داخلی که درحال حاضر فعال هستند تجربه های خوبی دارند، تاکید کرد: در چند ماه اخیر در جلسات مشترکی که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم تلاش شده است تا به صورت مرحله ای و با در نظر گرفتن توانایی های آنها ضعف های پیام رسان های داخلی به بخصوص به لحاظ فنی و زیرساختی برطرف شود البته برخی هم اگر نمی توانند پوشش میلیونی داشته باشند، زمینه فعالیت آنها در حوزه های تخصصی و موضوعی تر فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha