• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95061409219
  • خبرنگار : 71129

تظاهرات هزاران نفری ضد بریگزیت در انگلیس

تظاهرات هزاران نفری ضد بریگزیت در انگلیس

هزاران تن از معترضان با شعار "راهپیمایی برای اروپا" در لندن و سایر شهرهای انگلیس دست به تظاهرات اعتراضی زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، حدود ۲۰۰۰ تن از مردم انگلیس که مخالف بریگزیت بودند در لندن راهپیمایی کردند.

معترضان با شعار "راهپیمایی برای اروپا" از هاید پارک لندن به سمت ساختمان پارلمان انگلیس در وست‌مینستر حرکت کردند. تظاهرات همچنین در سایر شهرهای لندن شامل ادینبورگ و بیرمنگام نیز برگزار شد.

معترضان همچنین پلاکاردهایی را که رویشان نوشته شده بود "بریگزیت را متوقف کنید" و "ما به اتحادیه اروپا نیاز داریم" در دست داشتند و خواستار توقف ماده ۵۰ شدند که براساس آن باید روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا صورت گیرد. آنها همچنین خواستار حفظ روابط نزدیک اقتصادی و فرهنگی با اروپا شدند.

در نزدیکی محل برگزاری این راهپیمایی همچنین یک راهپیمایی در حمایت از بریگزیت برگزار شد و معترضان خواستار خروج هرچه سریعتر از این اتحادیه شدند.

روز دوشنبه قرار است پارلمان انگلیس مناظره‌ای را آغاز کند که به بررسی برگزاری دومین رفراندوم اتحادیه اروپا می‌پردازد؛ اقدامی که پس از امضای طوماری با بیش از چهار میلیون امضا صورت می‌گیرد.

امضاکنندگان این طومار پیش از برگزاری رفراندوم ژوئن سال جاری میلادی گفته بودند که اگر کمتر از ۶۰ درصد رای به نفع بریگزیت با حضور کمتر از ۷۵ درصدی شرکت کنندگان جمع آوری شود، باید رفراندوم دیگری برگزار شود و رفراندوم اول نشان داد که تنها ۵۲ درصد در آن شرکت کردند و ۷۲ درصد هم در این رفراندوم حضور داشتند.

دولت انگلیس قبلا گفته بود که به دنبال برگزاری رفراندوم دیگری نیست و به رای دهندگان احترام می‌گذارد.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس نیز گفته که دولتش پیش از آغاز سال جدید میلادی به دنبال اجرایی کردن ماده ۵۰ در پیشبرد روند بریگزیت نیست.

در همین حال، مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه اعلام کرد، در صورتی که بتواند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۷ به پیروزی دست یابد، در راستای برگزاری یک همه‌پرسی در خصوص خروج کشورش از اتحادیه اروپا اقدام خواهد کرد.

وی در این زمینه در جمع حامیانش گفت: انگلیسی‌ها تصمیم گرفتند سرنوشت خود را انتخاب کنند و از اتحادیه اروپا جدا شوند. آن‌ها مسیر استقلال را انتخاب کردند.

رهبر جبهه ملی فرانسه افزود: من درباره خروج فرانسه از اتحادیه اروپا همه‌پرسی برگزار خواهم کرد زیرا شما در این باره حق اظهار نظر دارید.

اظهارات لوپن در حالی مطرح می‌شود که نتایج یک نظرسنجی به تازگی نشان داده که ۵۵ درصد فرانسوی‌ها از خروج کشورشان از اتحادیه اروپا استقبال نمی‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha