به گزارش ایسنا، مهندس علیرضا جاوید که در نشست معاونان فنی و عمرانی مناطق ۲۲ گانه و مدیران معاونت فنی و عمرانی سخن میگفت، اهمیت پروژههای بهسازی لرزهای و مقاومسازی پلهای شهر تهران را همسنگ تلاش برای تکمیل شبکه جمعآوری و هدایت آبهای سطحی پایتخت دانست و افزود: تحقق اولویتهای پیش بینی شده در این زمینه به لحاظ اقدامات اجرایی و همچنین اختصاص اعتبارات لازم باید مورد پیگیری قرار گیرد.
جاوید مجموعه ارزیابیهای میدانی به منظور شناسایی وضعیت پلهای سوارهرو شهری را وظیفهای مستمر و تعطیل نشدنی دانست و با بیان آنکه غفلت در بهسازی و مقاومسازی حتی یک دستگاه پل در مجموع بیش از ۶۰۰ دستگاه پل سوارهرو شهر تهران میتواند خسارات جبران ناپذیری در پی داشته باشد، یادآور شد: پشتیبانی از شرکت یادمان سازه در تامین فضاهای کارگاهی و پیشبرد چنین پروژههایی، از مسئولیتهای مهم معاونتهای فنی و عمرانی مناطق است.
وی به کارگیری برنامه جامع مدیریت پلهای شهر تهران را اقدامی مثبت ارزیابی و اضافه کرد: حیاتیترین کارکرد این سامانه باید اعلام هشدار به منظور انجام اقدامات ضروری در زمینه مرمت پلهای شهر تهران باشد؛ چراکه برخورداری صرف از یک بانک اطلاعاتی در این زمینه کافی نیست.
بنا براعلام پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، در نشست اخیر معاونان فنی و عمرانی مناطق ۲۲گانه و مدیران معاونت فنی و عمرانی، علاوه بر ارائه گزارشی از وضعیت بهسازی و مقاوم سازی پلها و تقاطعهای غیر همسطح شهر تهران، در خصوص نتایج مطالعات بهسازی روکش آسفالت ایستگاهها و مسیرهای بی آر تی، بحث و تبادل نظر شد. استفاده از بتن الیافی، روسازی با بتن غلتکی (آر سی سی) و همچنین بکارگیری قطعات پیش ساخته بتنی، از گزینههای مطرح شده در نتایج مطالعات مذکور است که باید با لحاظ معیارهایی همچون هزینه، سرعت اجرا و دقت و کیفیت عملیات اجرایی مورد ارزیابی و انتخاب قرار گیرد.
انتهای پیام
نظرات