به گزارش خبرنگار ایسنا، احمد تویسرکانی در مراسم افتتاح ساختمان جدید اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران که صبح امروز برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و نیز تبریک هفته دولت گفت: سازمان ثبت بر مبنای یک راهبرد و سیاست دقیق برنامههای عملیاتی خود را پی میگیرد. از ابتدا شعار سرعت و دقت در ارائه خدمات، ارتقاء سلامت اداری و شفافیت در کار مطرح بوده است و طبیعی است برای دستیابی به این مهم راهکارهای فراوانی طراحی شده و مبتنی بر برنامههای عملیاتی سالانه پیگیری میشود و ما هم در نظارتهایی که داشتیم وضعیتمان قابل قبول بوده است.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات قابل توجه در سازمان کاهش مراجعات حضوری مردم بوده است، بر همین اساس قریب به 72 میلیون خدمت در سال 94 نشان میدهد که خدمات زیادی از سوی سازمان ثبت به مردم ارائه شده است؛ در واقع ما از ابتدا خود را مکلف میدانستیم که خدمتگذاری متناسب با شأن مردم را داشته باشیم.
تویسرکانی تصریح کرد: یکی از مشکلات سازمان ثبت نقص سخت افزارها و نامناسب بودن ساختمانهای اداری بود. سازمان ثبت با بیش از 400 ساختمان اداری مستقر در واحدهای ثبتی سراسر کشور ، ساختمان استاندارد قابل قبول در حد بسیار کم در کشور داشت که با تلاشهای صورت گرفته بخشی از این مشکلات حل شده، البته در شرایط فعلی ما نیازمند 200 واحد اداری در کشور هستیم تا بتوانیم خدماتی در شأن مردم را ارائه دهیم.
وی تصریح کرد: ساختمانهای استیجاری، نامناسب و با فضای محدود است که تردد برای جانبازان و معلولان در اکثر این ساختمانهای اداری با مشکل مواجه است، البته در سنوات اخیر علی رغم محدودیتهایی که دولت داشته، کمکهای خوبی ارائه شده ولی تکافوی نیازهای سازمان ثبت را نداشته است.
تویسرکانی با تاکید بر این که بحث کاهش مراجعات و شفافیت و سرعت و دقت در عمل نیازمند تحولات اداری و استفاده از فن آوریهای نوین بود که با سرعت پیگیری شده است، گفت: قبل از پایش ستادی و کلی که سازمان انجام میدهد، نیاز است که یک مدیر عملکرد ماهانه خود را کنترل کند؛ چرا که امروز یک عرصه خدمتگزاری در اختیار داریم و باید سعی کنیم از همه ظرفیتها برای خدمتگزاری به مردم استفاده کنیم.
وی با تاکید بر این که این ساختمانها به عنوان هدف نیست بلکه به عنوان ابزاری برای خدمت رسانی بهتر به مردم است گفت: اگر ساختمان لوکس و اتاق را به عنوان هدف تلقی کنیم یک انحراف بزرگ است، چرا که همه امکانات باید در جهت خدمت به مردم باشد.
تویسرکانی با اشاره به این که قدمهای خوبی در ارتباط با حذف دفتر املاک برداشته شده که در تیر ماه انجام شد گفت: در سراسر کشور هزار و 370 نفر از همکاران ما به امر دفتر نویسی در ادارات مشغول بودند که با این اقدام این امر حذف شد و همکاران در بخشهای دیگر مشغول شدند.
وی یاد آور شد: ظرف روزهای پایانی این هفته شاهد حذف دفتر اسناد دست نویسی از دفاتر رسمی خواهیم بود. البته اکنون در کشور بیش از 10 هزار نفر در دفاتر اسناد رسمی در دست نویسی این دفاتر مشغول هستند که با بهره برداری از دفاتر الکترونیک به دست رئیس قوه قضاییه ان شاء الله این موضوع هم حل میشود و قدم موثری در دستگاه قضایی خواهد بود.
به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم صادق سعادتیان مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران گفت: یکی از عمدهترین مشکلات ما در اداره ثبت تهران فضای اداری است؛ زیرا اکثرا استیجاری یا مسکونی است. امروز افتخار میکنیم که در همین سال اقدام و عمل این فضای اداری به اداره ثبت تهران اضافه شد.
وی ادامه داد: از قبل اداره ثبت تهران یک ساختمان استیجاری بود و فضای اداری نامناسب داشت ولی اکنون بهبود یافته است. همچنین اداره ثبت سعادت آباد و شهر آرا که فضای نامناسبی داشت امروز مساعد شده است و اداره ثبت سعادت آباد راه اندازی شد. همچنین ساختمان شمال غرب اداره ثبت زیبادشت را در 10 سال آینده فعال خواهیم کرد و با افتتاح ساختمان امروز ما سه اداره از اداراتی که مشکل حاد داشتند را راه اندازی کردهایم.
انتهای پیام
نظرات