• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۲۳:۴۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95060104812
  • خبرنگار : 90047

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری فردا معرفی می‌شود/عملکرد فدراسیون‌ها بازنگری می‌شود

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری فردا معرفی می‌شود/عملکرد فدراسیون‌ها بازنگری می‌شود

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سرپرست جدید فدراسیون دوچرخه‌سواری معرفی شده است گفت: سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری از فردا کار خود را در این فدراسیون آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، نصرالله سجادی معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با رادیو ورزش، در رابطه با وضعیت فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند و اینکه انتخابات این فدراسیون برای مشخص شدن ریاست آن‌ها چه زمانی انجام خواهد شد، افزود: قبل از این اعلام کرده بودیم که پس از بازی‌های المپیک انتخابات تمام فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند برگزار خواهد شد. بنابراین انتخابات فدراسیون جودو به زمان برگزاری مجمع فدراسیون فردا مشخص خواهد شد. همچنین ناشنوایان را نیز طی صحبتی که با وزیر داشتیم فردا اعلام خواهیم کرد و در خصوص دوچرخه‌سواری نیز با اتمام کار رئیس این فدراسیون در دوم شهریور سرپرست جدید این فدراسیون انتخاب شده و از فردا کار خود را در فدراسیون آغاز خواهد کرد.


وی در ارزیابی از دستاوردهای این معاونت در دوران کاری خود به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: کمتر از سه سال است که در معاونت توسعه ورزش‌های قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مشغول کار هستم و یکی از مسائل و دغدغه اصلی ورزش، وضعیت بررسی ورزش در سطح کشور بوده است. به همین خاطر سعی کردیم طرح آمایش سرزمین را در تمام استان‌ها تفویضی کنیم تا بر اساس این طرح آمایش، استعدادها را از نظر تمام منابع اعم از نیروی انسانی، منابع مالی امکانات و غیره و استعدادهای شاخص مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و حتی CD آن را استخراج کردیم و روی نقشه ایران نیز این طرح تعریف شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح آمایش سرزمین تمام رشته‌های المپیکی را تحت پوشش قرار می‌دهد یا خیر گفت: اولاً این که ما در تمام رشته‌های ورزشی، المپیکی در کشور نداریم. تمام تلاش ما بر این است که در بین 38 رشته ورزشی بتوانیم در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی و به طبع آن بازی‌های المپیک 2020 تنها رشته‌هایی که شانس کسب مدال و مدال‌آوری در بازی‌ آسیایی و همچنین المپیک دارند، شناسایی کنیم. بنابراین در این طرح تلاش شده است که از بین 38 رشته تنها رشته‌هایی که عملکرد موفقی داشته باشند به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم. البته در بسیاری از کشورها نیز حتی کشورهای توسعه‌یافته تمام رشته‌های آن‌ها المپیکی نیست. ما حتی در بازی‌های المپیکی دیدیم که بسیاری از کشورها امکان دارد 15 رشته المپیکی را تحت پوشش قرار دهند و در بقیه رشته‌ها عملکرد موفقی نداشته‌اند. بنابراین ما سعی خواهیم کرد موضوع استعدادیابی را از امروز که در برخی استان‌ها مغفول مانده است را جدی بگیریم و سامان‌دهی مجددی در این زمینه انجام بدهیم.

سجادی اضافه کرد: ما در سال 94 به تمام فدراسیون‌ها 5 درصد بودجه برای امر استعدادیابی پیش‌بینی کردیم و امسال این میزان به 10 درصد افزایش پیدا کرده است. ما سعی خواهیم کرد از فدراسیون‌هایی که در زمینه‌ی استعدادیابی برنامه‌ریزی بهتری دارند حمایت لازم را به عمل آوریم و حتی به آنهایی در این زمینه برنامه ارائه می‌دهند بودجه بیشتری در اختیارشان قرار دهیم. در حال حاضر بازی‌های آسیایی 2018 اولویت اصلی ما است و تلاش می‌کنیم در این بازی‌ها جایگاه بهتری پیدا کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ما برای اینکه بتوانیم عملکرد بهتری را در بازی‌های آینده و به ویژه بازی‌های آسیایی داشته باشیم باید ببینیم در ابتدا در سطح قاره چه عملکردی داریم و سپس در رقابت‌های آسیایی و همچنین بین‌المللی به چه نتایجی دست پیدا می‌کنیم. حتی باید بررسی کنیم که کدام فدراسیون‌ها در چه رشته‌های ورزشی عملکرد موفق‌تری دارند و اگر در یک رشته موفق نیستند باید به دنبال بررسی ضعف و اشکال آن‌ها باشیم. ما نمی‌توانیم یک نسخه برای تمام رشته‌های ورزشی بپیچیم. در حال حاضر در ورزش‌های قهرمانی 38 رشته فعالیت می‌کنند که سرمایه‌گذاری در تمام این 38 رشته نیاز به امکانات وسیع و منابع مالی زیادی دارد. ما باید سعی کنیم از بین این 38 رشته، رشته‌هایی که موفق‌تر هستند برای رقابت‌های آینده شناسایی کنیم و استراتژی خود را مشخص کنیم. البته در طرح جامع این استراتژی مشخص شده بود که متأسفانه به مرحله اجرا درنیامد. ما باید به سمت و سویی حرکت کنیم که جهت‌دار باشد زیرا امکانات ما از نظر منابع کافی نیست.

سجادی اضافه کرد: ما در بازی‌های المپیک ریو شاهد بودیم که تنها در چند رشته موفق بودیم، حتی در رشته تیراندازی که انتظار می‌رفت که حداقل به یک مدال دست پیدا کنیم، این توفیق حاصل نشد زیرا در تیراندازی کار ریشه‌ای صورت نگرفته است. حال امکان دارد یک تک‌ستاره هر از گاهی در این رشته خود را نشان دهد. همانند تکواندو که  در گذشته هادی ساعی یک قهرمان استثنایی بود که توانست تیم تکواندو را به چند مدال برساند. ما باید بتوانیم در تکواندو استعدادهای خود را بازنگری کنیم، زیرا طبق پیش‌بینی رئیس فدراسیون قرار بود در بازی‌های المپیک ریو از چهار تکواندوکار اعزامی ما به چهار مدال طلا، نقره و برنز با توجه به رنکینگ آن‌ها دست پیدا کنیم اما فقط توانستیم به یک مدال برنز کیمیا علی‌زاده دست پیدا کنیم. بنابراین این مسئله یک هشدار است که باید عملکرد این فدراسیون از نظر استعدادها مورد بازنگری قرار بگیرد و ببینیم کجای کار اشکال داشت که نتوانستیم بر اساس پیش‌بینی‌ها پیش برویم.

سجادی تصریح کرد: از زمانی که آمده‌ام هم من و هم تاکید وزارت ورزش بر ورزش پاک و بدون دوپینگ بود. به طوری که از سال 92 تا آخر خرداد 95، 380 نمونه گیری به عمل آوردیم که از این تعداد رقم بسیار پایینی مثبت بود. در حال حاضر یکی از نادوهایی هستیم که مورد اعتماد وادا قرار داریم. حتی مسابقات جهانی کشتی و لیگ جهانی والیبال که در ایران برگزار شد، خودمان به عنوان نماینده وادا از این ورزشکاران نمونه‌گیری به عمل آوردیم. تمام سعی ما بر این است که بتوانیم این اعتماد را حفظ کنیم. حتی در خصوص ورزش قهرمانی نیز تلاش می‌کنیم که دقت بیشتری داشته باشیم تا این اعتماد را همواره برای خود حفظ کنیم.

معاون ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی خاطرنشان کرد: تا چهارشنبه آینده از 14 فدراسیون المپیکی درخواست کردیم اطلاعات جامعی را از مراحل آماده‌سازی خود برای شرکت در بازی‌های المپیک با حضور تمام فدراسیون‌ها ارائه بدهند تا بتوانیم بررسی درستی در رابطه با عملکرد آن‌ها در المپیک ریو داشته باشیم. جمع‌آوری اطلاعات با حضور فدراسیون المپیکی و غیرالمپیکی خیلی چیزها را برای ما روشن می‌کند. ما سعی خواهیم کرد این جلسه به صورت بسته با فدراسیون‌ها برگزار شود تا آن‌ها مسائل و مشکلات خود را عنوان کنند. ما حتی در این جلسه سعی خواهیم کرد از نیروهای کارشناس و زبده نیز استفاده کنیم و تحلیل دقیقی پیرامون عملکرد آن‌ها ارائه دهیم. اگر بتوانیم تا اواخر نیمه دوم امسال این آمار و اطلاعات را جمع‌آوری کنیم که مبنای علمی نیز خواهد داشت، کاری ماندگار در دولت یازدهم خواهد بود.

وی اضافه کرد: این کار سبب خواهد شد تا برنامه خود را دقیق‌تر جلو ببریم و اگر عمری باقی ماند در چهار سال آینده برای المپیک 2020 توکیو به این نتیجه خواهیم رسید که با کدام رشته‌های ورزشی که شانس مدال‌آوری آن‌ها بالا است، در المپیک شرکت کنیم. قطعاً ما با کمتر از 38 رشته ورزشی که تحت پوشش معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی هستند در بازی‌های آسیایی 2018 در المپیک 2020 حضور پیدا خواهیم کرد. بنابراین طرح بازنگری فدراسیون‌های ورزشی که مدنظر ماست با توجه به امکانات و منابع مالی و استعدادهایی که داریم به زودی آغاز خواهد شد.

وی در پایان گفت: فدراسیون‌های ما باید به این سمت حرکت کنند که برای درآمدزایی به سمت بخش خصوصی حرکت کنند تا بتوانند در برابر بودجه‌ای که وزارت ورزش در اختیار آن‌ها می‌گذارد بودجه‌ی خود را از طریق مشارکت بخش خصوصی در طول سال 2 برابر کنند. به عنوان مثال، اگر به یک فدراسیونی ما مبلغ 100 میلیارد بودجه می‌دهیم باید بتوانند این بودجه را تا 150 میلیارد افزایش دهند. البته بعضی از فدراسیون‌ها مانند کشتی با مشارکت بخش خصوصی و جذب اسپانسر خوب تا به امروز توانسته‌اند عملکرد موفقی در جذب منابع مالی داشته باشند و به هیچ‌عنوان وابسته به بودجه‌های دولت نیستند. رشته‌های ورزشی باید به سمتی پیش بروند که بخش‌های خصوصی برای گسترش فعالیت‌ها در آن رشته سرمایه‌گذاری کنند و از این طریق به اداره آن رشته ورزشی کمک کنند تا بتوانند از این طریق استعدادهای خوبی را در ورزش شناسایی و تربیت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha