• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 95060101876
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مرغ مصرفی خود را از مراکز عرضه مجاز تهیه کنید

مرغ مصرفی خود را از مراکز عرضه مجاز تهیه کنید

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان گفت: مردم، مرغ مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز مرغ تهیه کرده و در زمان خرید به مشخصات روی بسته بندی مرغ از جمله تاریخ تولید و انقضاء نام کشتارگاه، شماره پروانه بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

به گزارش ایسنا  –  به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان، سید محمود حسینی با اشاره به اینکه لاشه کامل مرغ و قطعات مرغ به صورت تازه و یا منجمد، عرضه می‌شود، اظهار کرد: این محصولات بایستی در بسته‌بندی‌های مخصوص سالم و با نشانه‌گذاری کامل عرضه شوند و در صورت مشاهده لاشه و قطعات مرغ تازه و یا منجمد در خارج از بسته بندی و یا بسته‌بندی با نشانه‌گذاری ناقص و یا مخدوش شدن مشخصات  و یا عدم تطبیق مشخصات روی بسته‌بندی با محصول از خرید مرغ خودداری کنند.

وی با بیان اینکه رنگ پوست و گوشت مرغ پس از خارج شدن از بسته‌بندی بایستی به رنگ سفید مایل به کرم ( رنگ طبیعی مرغ ) باشد، گفت: در صورت مشاهده رنگ غیر طبیعی مانند قرمز بودن (پر خونی)، کبودی و خون مردگی تورم در لاشه از خوردن آن خوداری کنند. 

حسینی در ادامه گفت: پوست مرغ بایستی سالم و تمامی بدن را پوشانده باشد، استخوان‌های مرغ بایستی سالم و بدون شکستگی باشد، استشمام بوی غیر طبیعی مانند بوی گندیدگی، ترشیدگی و هر گونه بوی غیر طبیعی نشان دهنده ناسالم بودن گوشت مرغ است.

وی با علام این خبر که مرغ تازه ( غیر منجمد) در هنگام خارج شدن از بسته بندی بایستی رشد عضلانی مناسب داشته باشد و در صورتی که وزن لاشه مرغ کمتر از 800 گرم باشد از مصرف آن خوداری شود، افزود: لاشه‌های با لاغری شدید نبایستی مصرف شوند، این لاشه‌ها بعضی اوقات با تغییر رنگ هم همراه است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه بر روی بسته‌بندی‌های مرغ کد رهگیری درج شده، مصرف کنندگان می‌توانند با ارسال کد رهگیری ثبت شده روی مرغ به سامانه 30008903 اطلاعات بیشتری درباره مرغ مصرفی بدست آورند .

وی گفت: محوطه شکمی مرغ، بایستی کاملا تمیز و بدون آثار باقیمانده روده، پیش معده، سنگدان و یا قلب باشد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha