• جمعه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 95050118230
  • خبرنگار : 71552

لزوم ورود وزارت ورزش به اوضاع فدراسیون هندبال

لزوم ورود وزارت ورزش به اوضاع فدراسیون هندبال

در پی تشدید بیماری و استعفای رئیس فدراسیون هندبال، مسافرت دبیر کل به ریو و نبود نایب رییس عملا مسئولیت امور فدراسیون هندبال از سوی رییس فدراسیون به شخص دیگری واگذار شده است و به نظر می‌رسد وزارت ورزش و جوانان باید نسبت به تعیین تکلیف این رشته ورزشی اقدام کند.

به گزارش ایسنا، در حالی در روزهای اخیر ابوالحسن مهدوی رییس فدراسیون هندبال به دلیل آنچه که تشدید بیماری و عمل جراحی عنوان شده، از سمت خود استعفا کرده است، فرامرز می آبادی، دبیر کل فدراسیون نیز ظاهراً به عنوان توریست در ریودوژانیرو به تماشای رقابت‌های المپیک مشغول است. از آنجایی که چندی پیش نایب رییس بین الملل فدراسیون هندبال نیز بر کنار شد، خانواده هندبال عملا شرایطی نامعلوم و بلاتکلیف دارد. 

مهدوی در روزهای اخیر، پس از استعفایش در اقدامی جالب برخی از اختیارات خود را در زمان مرخصی چند ماهه خود و در غیاب دبیر فدراسیون، به علی اکبر ریاحی واگذار و به نوعی او را به عنوان مسئول موقت فدراسیون هندبال انتخاب کرده است. این درحالی است که پیش از این که مهدوی به عنوان ریاست فدراسیون هندبال انتخاب شد. داوود توکلی عنوان نایب رییسی بین الملل را عهده‌دار بود؛ اما ظاهراً در اردیبهشت ماه بدون این که به طور رسمی اعلام شود، داوود توکلی برکنار شد، ولی فرد جدیدی جایگزین وی نشد.

با توجه به اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران، هیات رییسه فدراسیون‌ها بالاترین رکن اجرایی هستند و باید با حداقل ۹ و حداکثر ۱۳ نفر تشکیل شود. سه رکن ابتدایی آن رئیس فدراسیون، نایب رئیس اول فدراسیون و نایب رییس بانوان هستند. در برخی فدراسیون های ورزشی بعد از انتخاب رییس فدراسیون، اعضای هیات رییسه نیز انتخاب می شوند تا در صورت غیبت رییس فدراسیون و نواب رییس سکان اداره فدراسیون یا بخشی از مسئولیت‌های آن‌ را بر عهده بگیرند. اما به نظر می رسد فدراسیون هندبال از داشتن نایب رییس بی بهره است. حال سوال اینجاست که چرا رئیس مستعفی فدراسیون هندبال پیش از این فردی را به عنوان نایب رییس فدراسیون انتخاب نکرده است؟

 در شرایطی که تیم ملی نوجوانان ایران خود را برای حضور در مسابقات آسیایی آماده می‌کند و از آن‌جا که با نزدیکی دور جدید رقابت‌های لیگ برتر، بازیکنان در آستانه عقد قرارداد برای حضور در این رقابت‌ها هستند، باید دید در نهایت تکلیف این فدراسیون چه می شود؟

وزارت ورزش و جوانان با وجود بازنشستگی و اطلاع از وضعیت سلامت ابوالحسن مهدوی به وی اجازه حضور در انتخابات را داد و در ماه های اخیر بعد از برکناری نایب رئیس فدراسیون نسبت به تعیین فرد جدید نیز حساسیت نشان نداده است. حال که شرایط این ورزش بحرانی است، آیا بهتر نیست مسئولان ورزش کشور به این موضوع ورود کنند؟ آیا بهتر نیست به جای اینکه رئیس فدراسیون هندبال شخصی را برای مدیریت امور منصوب کند، وزارت ورزش و جوانان طبق تکیف قانونی ‌خود با تعیین سرپرست به حوزه مدیریتی این فدراسیون ورود کند؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha