• سه‌شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 95050116437
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکید کرد:

ضرورت احداث مرکز فراوری انگور در ایوان

ضرورت احداث مرکز فراوری انگور در ایوان

ایسنا/ایلام مدیر جهادکشاورزی ایوان با بیان اینکه بیشترین عملکرد باغات انگور این شهرستان به 52 تن در هر هکتار رسیده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال 2700 تن انگور در سطح باغات شهرستان برداشت شود.

مهندس «عباس سرتنگی» در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: سطح باغات انگور این شهرستان 290 هکتار است که از این میزان 250 هکتار ثمرده بوده که شامل 60 هکتار انگور یاقوتی و 190 هکتار انگور عسکری است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی برداشت انگور امسال در سطح باغات منطقه تا 2 هزار و 700 تن دور از انتظار نیست، افزود: این میزان انگور در نظر گرفته شده برای برداشت 60 میلیارد ریال ارزش ریالی خواهد داشت که برای 500 نفر اشتغال مستقیم و برای 1 هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

مدیر جهادکشاورزی ایوان اضافه کرد: متوسط عملکرد ما در هر هکتار 30 تن است که بیشترین عملکرد در هر هکتار از باغات انگور سطح شهرستان به 52 تن نیز رسیده است که به نوبه خود حرکت قابل توجهی در حوزه باغداری استان بشمار می‌رود.

سرتنگی با بیان اینکه عمده انگور تولیدی در شهرستان ایوان مربوط به منطقه عمومی «سیاهگل»، «پلیه» و «سانیری» است، عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به حجم تولید این محصول در منطقه علاوه بر تامین نیاز داخلی به استان‌های کرمانشاه و تهران نیز ارسال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته 70 درصد توسعه باغات منطقه را داشتیم، گفت: 92 درصد رشد تولیدات باغی در بخش انگور این شهرستان به ثبت رسیده که در حال حاضر 120 هکتار سطح آماده کشت انگور نیز برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

مدیر جهادکشاورزی ایوان یادآور شد: طرح مطالعاتی 250 هکتار باغ انگور در منطقه «میان» و «روان» انجام شده که خوشبختانه اعتبار آن نیز تخصیص یافته که با اجرای این طرح، سطح تولیدات باغی شهرستان ایوان در بخش انگور افزایش چشمگیری خواهد داشت.

سرتنگی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر حدود 100 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه باغات این شهرستان هزینه شده است، ادامه داد: ایجاد دو کارگاه فرآوری انگور در سطح منطقه را در دستور کار داریم که با توجه به حجم قابل توجه تولید انگور در سطح شهرستان پیشنهاد احداث سردخانه و صادرات انگور به عراق را به استان ارائه داده‌ایم.

وی اجرای سیستم داربستی در سطح 20 هکتار از باغات انگور شهرستان را از برنامه‌های این مدیریت اعلام و عنوان کرد: اجرای این طرح از محل تسهیلات اقتصاد مقاومتی خواهد بود که بدون شک حرکتی در جهت توسعه و رونق باغداری در این شهرستان است.

مدیر جهادکشاورزی ایوان با بیان اینکه اجرای برنامه‌های منظم و مدون آموزشی برای کشاورزان نقش مهمی در توسعه و رونق باغداری این منطقه داشته است، تصریح کرد: اقدامات مزرعه‌ای و عملی، ایجاد سایت‌های آموزشی تخصصی برای کشاورزان و همچنین یک برنامه تعریف شده کاری مشخص باعث شد که به این حد از تولید برسیم.

سرتنگی در پایان اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تولید 75 تن در هر هکتار در سطح باغات منطقه صورت گرفته که با اجرای آن تحول بزرگی در کشاورزی این شهرستان رخ خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha