• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95050111862
  • خبرنگار : 71431

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خبر داد

جمع‌آوری 180 هزار سی‌دی مستهجن و غیرمجاز

جمع‌آوری 180 هزار سی‌دی مستهجن و غیرمجاز

افزایش 54 درصدی کشفیات قاچاق کالا، انجام روزانه 1750 عملیات، افزایش 89 درصدی انهدام باندهای سرقت و افزایش چشمگیر پرونده‌های شکایت در فضای مجازی از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده در نشست خبری فرمانده انتظامی غرب استان تهران بود.

به گزارش ایسنا، سردار محسن خانچرلی در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود که با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان شهریار برگزار شد ، به تشریح آمار و گزارش عملکرد پلیس غرب استان تهران در چهار ماهه امسال پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه 324 هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پزشکی 110 گرفته شده که این آمار نشان می‌دهد که روزانه بیش از 1750 ماموریت و بررسی گزارش از سوی ماموران پلیس غرب استان تهران انجام شده است.

افزایش 50 درصدی پرونده‌ها در کلانتری‌ها

وی از افزایش 50 درصدی پرونده‌ها در کلانتری‌ها نیز خبر داد و گفت: افزایش این آمار در پی تکریم ارباب رجوع و ارتقای نحوه برخورد با شهروندان انجام شده چرا که ما تاکید زیادی بر ضرورت برخورد مناسب با ارباب رجوع در کلانتری‌ها داشته‌ایم. همچنین از میان پرونده‌هایی که به مراکز مشاوره و مددکاری واقع در کلانتری‌ها ارجاع شده است 71 درصد به صلح و سازش منجر شده است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه در چهار ماهه امسال 17 باند سرقت نیز در غرب استان تهران منهدم شده است، گفت: مقایسه این آمار با مدت مشابه سال قبل از افزایش 89 درصدی انهدام باندهای سرقت حکایت دارد. افزون بر آن دستگیری سارقان نیز افزایش چشمگیری داشته است.

کشف 4 تن موادمخدر در غرب استان تهران

خانچرلی از کشف بیش از چهار تن انواع موادمخدر از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: مقایسه این آمار  با مدت مشابه سال قبل بیانگر افزایش 24 درصدی است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه مبارزه موادمخدر نیز 33 باند متلاشی شده است که این آمار نیز افزایشی 10 درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به اقدامات پلیس برای جمع‌آوری معتادان متجاهر اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر غرب استان تهران از 300 نفر به 600 نفر افزایش یافته است که ما نیز طرح‌هایی را برای جمع‌آوری معتادان متجاهر اجرا کرده و طرح‌های دیگر نیز بزودی اجرا خواهیم کرد، اما با توجه به اینکه این معتادان باید سه ماه نگهداری شده و سپس از کمپ خارج شوند محدودیت‌هایی در محل نگهداری این افراد وجود دارد.

جرایم به سمت فضای مجازی در حال حرکت است

خانچرلی از افزایش 142 درصدی پرونده‌های رسیدگی به تخلفات در فضای مجازی خبر داد و گفت: افزایش این آمار نشان می‌دهد که جرایم به سمت فضای مجازی در حال حرکت است. در چهار ماهه سال گذشته بیش از 65 مورد پرونده در پلیس فتا رسیدگی شد که این آمار در چهار ماهه به 157 مورد افزایش یافته است که در همین راستا توسعه پلیس فتا در سطح شهرستان‌ها و کلانتری‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی درباره برخورد با محصولات و اقلام ضدفرهنگی نیز گفت: طی این مدت 180 هزار عدد سی‌دی مستهجن و غیرمجاز جمع آوری شده است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با تاکید بر اینکه پس از فرمایشات مقام معظم رهبری امسال با شدت بیشتری موضوع قاچاق کالا را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: طی این مدت شاهد افزایش 54 درصدی کشفیات قاچاق کالا در غرب استان تهران بوده‌ایم و ارزش ریالی اقلام مکشوفه بیش از 240 میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی، تشکیل پرونده‌های کالا و قاچاق و دستگیری متهمان این بزه نیز به ترتیب 73 و 57 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha