• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95050107616
  • خبرنگار : 71234

جمالی در گفت‌وگو با ایسنا:

جبهه النصره برای توجیه دریافت حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از غرب تغییر نام داده است

جبهه النصره برای توجیه دریافت حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از غرب تغییر نام داده است

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تغییر نام جبهه النصره به جبهه فتح الشام با ادعای جدا شدن از القاعده را برای توجیه دریافت حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از برخی کشورهای غربی و عربی دانست.

محمد جواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به انحلال گروه تروریستی جبهه النصره و تشکیل گروه تروریستی جبهه فتح الشام با بیان اینکه این  موضوع از چند منظر قابل بررسی است گفت: با توجه به اینکه غرب تحت فشار افکار عمومی است در ظاهر به مقابله با گروه‌های تروریستی که ایجاد کرده، می پردازد که در همین راستا این تغییر نام با هدف حمایت مالی و تسلیحاتی بر خی کشورهای غربی و عربی انجام شده است.

وی با بیان اینکه رقابت های منطقه‌ای بین ترکیه، عربستان و قطر برای حمایت از برخی گروه‌های تروریستی وجود دارد گفت:‌ با توجه به اینکه القاعده و داعش در لیست سیاه مبارزه با گروه‌های تروریستی قرار دارند این تغییر نام با این هدف صورت گرفته که با ادعای جداشدن از القاعده دریافت حمایت‌های مالی و تسلیحاتی شان را توجیه کرده و هم‌چنین به معدود نیروهای باقی مانده خود نیز روحیه بدهند.

جمالی با اشاره به شکست تروریست ها در اطراف حلب گفت: این شکست ها روحیه معدود نیروهای این گروه تروریستی را تضعیف کرده است که آن‌ها برای دادن روحیه اقدام به تعویض نام کردند تا دست آمریکا و حامیانش را برای حمایت از خود باز بگذارند حال اینکه تغییر نام چیزی را عوض نمی‌کند چون رهبر سیاسی و عملیاتی و تیم تشکیل دهنده یکی است و تنها یک اسم عوض شده است.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید کرد:‌ این توهین به شعور افکار عمومی است که به دلیل عوض شدن گروه تروریستی ماهیت آن نیز عوض می‌شود و باید تحریم‌ها از این تروریست‌ها برداشته شود. آن‌ها همان گروه تروریستی هستند و تنها پالانشان عوض شده است.

وی با تاکید بر اینکه جداشدن گروه تروریستی جبهه النصره و یا همان جبهه فتح الشام از القاعده واقعی نیست گفت:‌ این اقدام تاکتیکی و برای نجات سیاسی این گروهک است تا دلیلی باشد که غربی ها همچنان به کمک های نظامی و اقتصادی‌شان ادامه دهند. آن‌ها برای اینکه قبح رفتارهایشان از بین رود تنها نامشان را تغییر دادند ولی همچنان به کارهای قبلی‌شان ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha