• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95050106923
  • خبرنگار : 71496

اعتصاب غذای 100 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

اعتصاب غذای 100 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

شمار اسرای فلسطینی که به نشانه همبستگی با اسیر "بلال کاید" در چهل و هشتمین روز اعتصاب غذای وی، دست به اعتصاب غذا زده‌اند، به 100 تن رسید که در میان آنها نام احمد سعدات دبیر کل "جبهه خلق برای آزادی فلسطین" هم دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری التحریر، موسسه رسیدگی به حقوق اسرای فلسطینی "ضمیر" اعلام کرد که بلال کاید با توجه به تشدید اقدامات امنیتی علیه خود خواستار انتقال به زندان شده است تا در کنار دیگر اسرایی که به تازگی به منظور همبستگی با وی دست به اعتصاب غذا زده‌اند، باشد.

فرح بیادسه، وکیل موسسه ضمیر پس از دیدار با بلال کاید اعلام کرد که وی نمی خواهد از دیگر اسرا دور باشد و خواستار نگهداری در کنار آنها شده است.

کاید پس از مخالفت قاضی دادگاه نظامی با دادخواست استیناف خود علیه حکم بازداشت اداری تصمیم به تشدید اقداماتش در مخالفت با بازداشت ظالمانه اش گرفت. این اسیر فلسطینی از سردردهای شدید و مشکلات گوارشی رنج می‌برد و آزمایش‌های پزشکی نشان داده‌اند قلب وی در حال کوچک شدن است و احتمال سکته این اسیر فلسطینی وجود دارد و ازین رو، پزشکان به وی اجازه داده‌اند که در یک روز تنها یک لیتر آب بخورد.

موسسه ضمیر اعلام کرد که احمد سعدات، دبیر کل اسیر جبهه خلق از روز یکشنبه به نشانه همبستگی با بلال کاید دست به اعتصاب غذا زده‌ و اداره زندان‌های صهیونیستی به محض اعلام اعتصاب غذای وی، او را به سلول انفرادی در زندان ریمون انتقال داد.

همزان با افزایش اسیران فلسطینی معترض به 100 تن و اعتصاب غذای این افراد، اداره زندان‌های صهیونیستی دست به اقدامات سرکوبگرانه و اعمال مجازات علیه آنها گرفته است که از جمله آنها می‌توان به انتقال اجباری اسرا به سلول‌های حبس انفرادی یا زندان‌های دیگر، محرومیت آنها از زنگ‌های تنفس، اعمال جرایم مالی، محروم کردن آنها از دیدار خانواده‌هایشان و بستن بخش‌های محل نگهداری اسرا و تفتیش مداوم آنها اشاره کرد.

این موسسه حقوق بشری اعلام کرد که تداوم بازداشت کاید در شرایط نامساعد و مغایر رفتار انسانی، نقض شدید توافقنامه‌های بین المللی است. موسسه ضمیر در همین راستا خواستار آزادی فوری بلال کاید و توقف اقدامات ظالمانه علیه اسرای اعتصاب غذا کننده فلسطینی شد.

همچنین رامی حمدلله، نخست وزیر فلسطین در دیدار با خانواده کاید اعلام کرد فلسطین به تماس‌ها و رایزنی‌های خود با نهادهای بین المللی و سفیران کشورهای جهان جهت اعمال فشار بر اسرائیل درباره این اسیر فلسطینی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha