به گزارش ایسنا، مصطفی سرمدی، مسئولیت اجتماعی شرکت ها را مفهومی انعطاف پذیر دانست و افزود: به طوری که در عین حال که یک شیوه و روش در نظر گرفته می شود، یک هدف نیز هست. موضوع مسئولیت اجتماعی، حقوق شهروندی، محیط زیست، سلامت و توسعه، مشارکت های اجتماعی و تعالی اخلاق است.
سرمدی، با توجه به لزوم تدوین تعهدات مسئولیت اجتماعی شرکت ها و تدوین و توسعه استراتژی مسئولیت اجتماعی شرکتی اشاره و تصریح کرد: اقدامات داوطلبانه مسئولیت اجتماعی شرکت ها می تواند منجر به پیشرفت های قابل توجهی در شیوه های محیط زیستی کسب و کارها، مانند کاهش استفاده از مواد و تولید گازهای گلخانه ای، جلوگیری از آلودگی، استفاده پایدار از منابع، کاهش تغییرات آب و هوایی و حفظ محیط طبیعی شوند.
بر اساس گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران (سامات)، مسئولیت اجتماعی شرکت ها، در واقع مجموعه وظایف و تعهداتی است که شرکتها باید در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعهای که در آن فعالیت میکند، انجام دهد. رویکردهای احتیاط آمیز برای جلوگیری یا به حداقل رساندن عوارض نامطلوب، حمایت از اقدامات و ابتکاراتی که مسئولیت های بیشتر محیط زیستی را ترویج می دهند، توسعه و انتشار فن آوری های مطلوب و مساعد محیط زیستی از ابعاد محیط زیستی مسئولیت اجتماعی شرکت ها (CSR) می باشند.
انتهای پیام
نظرات