• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 95040101253
  • خبرنگار : 71474

پایان ماراتن طولانی ایران – ایرباس در نوروز ۹۶

ایرانی‌ها پس از چهاردهه هواپیمای نو سوار می‌شوند

ایرانی‌ها پس از چهاردهه هواپیمای نو سوار می‌شوند

تفاهم‌نامه خرید ۲۳۸ هواپیمای مسافرتی که می‌تواند در ماه‌های آینده نهایی و اجرایی شود تاثیر جدی بر آینده صنعت هوایی کشور خواهد گذاشت. آینده‌ای که قطعا با ورود هر یک از این هواپیماهای نو به هیچ عنوان شبیه سال‌های سخت پشت سر گذاشته شده نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، شرکت هواپیمایی ایران‌ایر که در سال‌های ابتدایی دهه ۵۰ با خرید تعداد قابل توجهی هواپیمای مسافرتی جدید و مدرن در صف قدرتمندترین ایرلاین‌های جهان قرار گرفته بود، بار دیگر و پس از نزدیک به چهار دهه توانایی آن را به دست آورده که در بازارهای جهانی نسبت به خرید هواپیماهای مدنظر خود اقدام کند.

این شرکت که باید خود را برای رقابت با ایرلاین‌های منطقه مجهز به تعداد بالایی هواپیمای مدرن و با برد بالا بکند در طول ماه‌هایی که از اجرایی شدن برجام گذشته مذاکراتی فشرده با دو شرکت ایرباس و بوئینگ داشته که براساس اظهارات وزیر راه و شهرسازی می‌تواند به مرحله‌ی نهایی اجرا برسد.

براساس صحبت‌های آخوندی آنچه که در تفاهم‌نامه ابتدایی میان ایران‌ایر و بوئینگ لحاظ شده آغاز همان مسیری است که ایران ۱۰ ماه قبل با ایرباس آغاز کرد و همان‌طور که انتظار می‌رود مذاکرات با ایرباس به نتیجه نهایی برسد، قطعا باید مسیر نهایی شدن قرارداد با بوئینگ نیز به همین ترتیب طی شود.

هرچند محدودیت‌ها و مشکلات بانکی در تبادل منابع مالی از سوی آخوندی به عنوان اصلی‌ترین مشکل و معضل در تاخیر عقد نهایی قرارداد با ایرباس اعلام شده، اما وزیر راه و شهرسازی نسبت به آینده این هواپیما ابراز امیدواری کرده است که تا نوروز سال ۱۳۹۶ نخستین فروند از هواپیماهای خریداری شده ایران به ایران‌ایر تحویل شود.

با وجود آنکه این زمان در قیاس با آنچه در ابتدا مطرح شده و در چارچوب آن ایرباس متعهد شده بود در سال جاری میلادی شش فروند هواپیما به ایران تحویل دهد سه ماه طولانی‌تر را طی کرده است، اما قطعا صرف اعتقاد وزیر راه و شهرسازی به نهایی شدن این طرح می‌تواند برای آینده مذاکرات با شرکت بوئینگ نیز تاثیرگذار باشد.

ایرانی‌ها در طول دهه‌های گذشته کمتر تجربه سوار شدن به هواپیماهای نوساز را داشته‌اند، اما با توجه به صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی به نظر می‌رسد این صبر طولانی برای رسیدن به هواپیماهای نوساز سرانجام در نوروز سال آینده به پایان خواهد رسید. پایانی که شروع استفاده شرکت‌های هواپیمایی داخلی از نوین‌ترین هواپیماهای ایرباس و بوئینگ را رقم خواهد زد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۱

کی داده کی گرفته ... حالا کو تا این همه هواپیما تحویل ایران داده بشه .. شنیدن کی بود مانند دیدن ...تازه اگه همون جوری باشه که به خطوط عربی میدن.. نه که سوار شیم ببینیم مونیتورش کار نمیکنه یا صندلیهاش خرابه یا فلان آپشن و نداره .. من یکی که خوش بین نیستم.

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۹

درود بر روحانی درود بر ظریف

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۶:۱۵

خدا کند دلالان تحریم اجازه این داد و ستد را بدهند. امیدواریم که این داد و ستد به نفع ملت ایران از ان فرد زحمتکش که فرودگاه را تمیز می کند تا کادر پروازی و مهندسین و از همه مهمتر صنعت گردشگری و توریست ما بشود.

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۶:۴۸

ولي ببخشيد با اين نرخهاي نجومي بليت هواپيما باز هم از ما بهتران سوار هواپيما ميشوند پس همچنان ذوق مرگ شدن فايدهاي نداره

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۸:۵۱

امیدوارم توی قرارداد نحوه آموزش،نگهداری و مراقبت و همچنین لوازم یدکی هم ذکر شده باشه.

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۲۱:۱۷

ايشاله كه هر چه زودتر بياد و سلامت اين همه مسافر بيشتر تضمين بشه و اينكه مسافران ديگه به كشورهاي ديگه براي ترانزيت نرن و بتونيم ازين طريق ارز آوري داشته باشيم