• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95031713571
  • خبرنگار : 71468

واکنش کمیته ملی المپیک به اظهارات دبیر کار گروه مد و لباس ایران

واکنش کمیته ملی المپیک به اظهارات دبیر کار گروه مد و لباس ایران

روابط عمومی کمیته ملی المپیک در واکنش به اعلام آمادگی دبیر کار گروه مد و لباس ایران برای ارائه طرحی برای ورزشکاران ایران در المپیک اعلام کرد، لباس‌های ورزشی کاروان ایران تولید شده و اگر قرار بود پیشنهادی برای طراحی آن مطرح شود باید حداقل دو سال قبل از المپیک ارائه می‌‌شد نه الان.

محمود عبداللهی مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک در واکنش به اظهارات دبیر کارگروه مد و لباس ایران به ایسنا گفت: پیشنهاد برای طراحی لباس ورزشکاران ایرانی در المپیک باید از حدود یک الی دو سال پیش ارائه می‌شد تا در فرآیند تایید و تصویب طرح‌ها، طرح‌ نهایی انتخاب و اجرایی می‌شد که البته طرح لباس‌های ورزشکاران ایرانی در المپیک ریو نیز با همین شیوه انتخاب و به تولید انبوه رسیده است.

او ادامه داد: برای طراحی لباس ورزشکاران ایران در المپیک از یک سال پیش هماهنگی از طرف واحد روابط عمومی و فرهنگی کمیته ملی المپیک با انجمن طراحان لباس و پارچه ایران صورت گرفت. این انجمن هیات مدیره‌ای دارد که اعضای آن مسئول کارگروه‌های رشته طراحی مد و لباس در دانشگاه‌های الزهرا و تهران هستند. آن زمان رایزنی با آنها انجام گرفت و قرار شد طراحان به سمت رسیدن به لباس ملی ایران بروند. یعنی هر رشته ورزشی که از ایران خارج می‌‌‌‌‌‌‌شود حالا با هر برندی که همکاری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، لباس آنها طرح واحدی داشته باشد.

وی ادامه داد: از آنجا که برای رسیدن به لباس واحد باید تایید چند وزارتخانه و شورای عالی فرهنگی گرفته شود و در مدت زمان کوتاه انجام آن سخت بود از این رو کمیته ملی المپیک مقرر کرد که یک لباس ایرانی – اسلامی که دارای رنگ سفید (صلح)، آبی (خلیج فارس) و طرح‌های اسلیمی (برگرفته است کاشی‌های گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان) است را برای المپیک استفاده کند. البته این طرح پس از المپیک ثبت رسمی نیز خواهد شد. 

عبداللهی ادامه داد: در میان رشته‌های مدال آور المپیک، کشتی، و‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی و هم‌چنین برای لباس احسان حدادی که در همه آنها از دوبنده استفاده می‌‌شود نیز این طرح اجرایی شده است. سه ماه پیش این طرح را به لینینگ که اسپانسر کمیته ملی المپیک است ارائه داده‌ایم، از آنجا که طرح پیشنهادی ما ایرانی – اسلامی بود تغییرات بسیار کوچکی در آن انجام شد تا به حالت اسپورت در آید. در نهایت این طرح به تولید انبوه رسیده و 300 ست آن نیز وارد ایران شده است و 700 ست آن هم تا حدود 25 روز دیگر وارد می‌‌‌‌‌‌‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: باتوجه به زمان بر بودن روند ذکر شده اگر قرار بود پیشنهادی بر اساس آنچه که دبیر کار گروه مد و لباس ایران مطرح کرده‌ و طرحی برای لباس ورزشکاران ایران در المپیک ارائه شود باید این کار دو، سه سال پیش انجام می گرفت نه الان که کمتر از 55 روز دیگر رقابت‌های المپیک ریو آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، اخیرا دبیر کار گروه مد و لباس ایران برای طراحی لباس‌های ورزشی در المپیک اعلام آمادگی کرده و گفته بود که " کارگروه مد و لباس برای المپیک اعلام آمادگی کرده و مکاتباتی هم در این زمینه انجام داده است و این کارگروه امکان طراحی مستقل لباس‌های ورزشی برای مراسم افتتاحیه، بازی‌ها و اختتامیه را دارد."

انتها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha