• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95031711607
  • منبع : مطبوعات

زمینه‌های ترویج و استفاده از علوم شناختی در آموزش و پرورش بررسی شد

زمینه‌های ترویج و استفاده از علوم شناختی در آموزش و پرورش بررسی شد

جلسه نظرسنجی و نیازسنجی درباره‌ فرصت‌های استفاده از علوم شناختی در برنامه‌های آموزش و پرورش با حضور نمایندگان آموزش و پرورش و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، جلسه نظرسنجی و نیازسنجی درباره‌ فرصت‌های استفاده از علوم شناختی در برنامه‌های آموزش و پرورش و همچنین بررسی امکانات ترویج و فرهنگسازی در حوزه علوم شناختی و آشنایی دانش‌آموزان با مغز و کارکردهای آن توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان معاونت‌های آموزش و پرورش، اعضای کمیته‌ دانش‌آموزی و کمیته‌ توانبخشی و مشاور ستاد در امور آموزش حضور داشتند که در ابتدای این جلسه اهداف کلی، امید‌ها و نگرانی‌های ستاد درحوزه‌ آموزش و پرورش مطرح شد و نمایندگان آموزش و پرورش نیز به بیان اهداف و انتظارات خود از این همکاری پرداخته و زمینه‌های همکاری را به طور کلی بررسی کردند.

زمینه‌های مطرح شده در این مرحله شامل آشنایی دانش‌آموزان با مغز و کارکرد‌های آن، آشنایی دانش‌آموزان با روش‌ها و فنون استفاده‌ بهتر از مغز و توانایی‌های شناختی خود‌، آشنایی آموزگاران با روش‌ها و فنون شناختی برای تدریس موثرتر و در نهایت استفاده از نکات شناختی در سازمان پژوهش و تالیف کتب برای طراحی هرچه موثر‌تر کتب و بسته‌های آموزشی بود.

همچنین اعضای کمیته‌ دانش‌آموزی به معرفی طرح‌های در حال انجام این کمیته از جمله مسابقات ‌Brain Bee، مسابقات Backyard Brain، مدارس تابستانی شناختی، حضور سفیران مغز و شناخت در مدارس و ارائه‌ درس‌های انتخابی دانش‌‌آموزی در دانشگاه‌ها پرداختند و زمینه‌های همکاری بیشتر بین این کمیته و آموزش پرورش را در اجرای این طرح‌ها بررسی کردند.

پیشنهاد تشکیل کارگروه‌های مجزا از کمیته‌ دانش‌آموزی در رفع نیاز‌های مشخص هر کارگروه، شرکت نمایندگان ستاد علوم شناختی و برگزاری پنل شناختی در همایش علوم تجربی در اصفهان، حمایت ستاد از تولید واحدهای آموزشی علوم شناختی برای رشته‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان، برگزاری کلاس‌های آموزش مربیان و معلمان، بررسی مسیرهای همکاری در زمینه اختلالات یادگیری و توانبخشی در بخش آموزش پرورش استثنایی و برگزاری جلسه‌ پیگیری پیشرفت هر سه ماه یک بار، از موضوعات مورد توافق در این نشست بود.

انتهای پیام

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha