• شنبه / ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95031508714
  • خبرنگار : 71457

مرکز حمیمیم: ارتش آزاد با داعش در حلب همکاری می‌کند/ ورود 200 عضو النصره از ترکیه به سوریه

مرکز حمیمیم: ارتش آزاد با داعش در حلب همکاری می‌کند/ ورود 200 عضو النصره از ترکیه به سوریه

مرکز روسی هماهنگی آشتی و رصد نقض آتش بس در سوریه اعلام کرد که نیروهای وابسته به ارتش آزاد سوریه از ایست‌های بازرسی مناطق تحت تصرف داعش در حلب به صورت آزادانه آمد و شد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مرکز حمیمیم با استناد به گفته‌های منابعی از ساکنان منطقه مرایا در استان‌ حلب اعلام کرد که نیروهای ارتش آزاد سوریه در آمد و شدها در ایست‌های بازرسی و مناطق تحت تصرف افراد مسلح داعش بسیار آزاد هستند.

این مرکز اعلام کرد که این اطلاعات تاکیدی بر این است که تماس‌هایی میان گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه با تشکیلات داعش وجود دارد و هدف از این هماهنگی‌ها مقابله با حمله‌ای است که کردها به شهر عفرین در استان حلب دارند.

این مرکز همچنین اعلام کرد که جنگنده‌های روسی ظرف 24 ساعت گذشته 4 تاسیسات تحت تصرف داعش را که برای استخراج غیرقانونی نفت سوریه در اطراف شهر رقه بوده است، منهدم کردند.

در همین حال، مرکز حمیمیم تاکید کرد که افراد مسلح جبهه النصره پس از درگیری‌های شدید با نیروهای دولتی دو منطقه را در استان لاذقیه تحت تصرف خود در آوردند.

این مرکز که وابسته به وزارت دفاع روسیه است، تاکید کرد که اعضای جبهه تروریستی النصره به تلاش‌هایشان برای متوقف کردن آتش‌بس در سوریه ادامه می‌دهند.

طبق گزارش مرکز حمیمیم، افراد مسلح النصره ظرف 24 ساعت گذشته محله‌های الشیخ مقصود، المحافظه، الزهرا و فرودگاه النیرب در شهر حلب و اردوگاه حندرات در حومه حلب را با موشک و خمپاره هدف قرار دادند.

افراد مسلح همچنین تعدادی از مناطق در استان‌های ادلب، لاذقیه، حماه، حمص و دمشق را هدف قرار دادند.

نیروهای ارتش سوریه در حمص نیز حمله‌ گسترده افراد مسلح النصره به یکی از پایگاه‌های خود در یکی از مناطق این استان را ناکام گذاشتند.

در بیانیه مرکز حمیمیم آمده است که بیش از 200 عضو النصره از طریق مرزها با ترکیه در نزدیکی گذرگاه بیسون وارد سوریه شدند و به پایگاه‌های تحت کنترل ارتش در آنجا حمله کردند.

این مرکز به این امر نیز اشاره کرد که عملیات جمع کردن اعضای این گروه تروریستی در اطراف منطقه بنش در استان ادلب ادامه دارد و حدود 1000 تن از اعضای این گروه تروریستی در آنجا هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha