• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۰:۱۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 95030904747
  • خبرنگار : 71424

آموزش و پرورش سختی امتحانات را رد کرد

آموزش و پرورش سختی امتحانات را رد کرد

نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی از آن دست موضوعاتی است که هرسال دانش آموزانی در برخی دروس نسبت به سختی آن اعتراض می‌کنند.

امسال نیز سختی سوالات طراحی شده بخصوص در دروس "شیمی" و "عربی" باعث گلایه دانش آموزان و والدین آنها شده تا جایی که تعدادی از آنها اواخر هفته گذشته در مقابل ساختمان آموزش و پرورش تهران تجمع کردند و حتی بخشنامه‌ای جعلی با موضوع ارفاق در نمرات نهایی سه درس "عربی"، "شیمی" و "دین و زندگی" سال سوم متوسطه در فضای مجازی دست به دست چرخید.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، با بیان اینکه پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد سوالات امتحانی ما سخت نبودند اظهار کرد: تا امروز بخشی از اوراق دروس شیمی، عربی و دین و زندگی تصحیح شده و نتایج بد نبوده است.

وی افزود: حتی میانگین نمرات دانش آموزان در این دروس بالاتر از میانگین نمرات در سال گذشته است.

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق اعتراضات از سوی دانش آموزان برتر که معمولا نمرات بالایی کسب می کنند مطرح شده است گفت: این گروه از دانش آموزان معمولا کمال گرا و ایده‌آل طلب هستند و سوالات برای کسب بیشترین نمره برای آنها سخت آمده است.

عمادی تاکید کرد: اگر دانش آموزان به نتایج امتحانات اعتراض دارند می‌توانند آن را مطرح کنند تا اوراق امتحانی آنها مجددا تصحیح شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۹ ۰۲:۲۸

ما پارسال نهايي داشيتيم پارسال واقعا مشکل بود مخصوصا رياضي افتضاح بود امسال سوالاتو ميديدم عين آب خوردنه

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۹ ۰۸:۲۱

با سلام و عرض خسته نباشيد به مسوولين گرامي وزارت اموزش و پرورش به نظر من نبايد اعتراضي داشت اين نسل از دانش اموزان فکر مي کنن با اعتراض بايد به حرفشون برسن و اين خطرناک است. اينها همان کساني خواهند بود که فردا در محيط دانشگاه نيز به هر ناملايمتي از نظر خودشان اعتراض مي کنن. در دوران ما هم امتحاناتي سخت بود کنکور خيلي دردسر افرين بود بخصوص براي بچه هاي مناطق محروم. مگر کسي اعتراض مي کرد؟

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۹ ۱۴:۳۴

کاملا موافقم

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۲ ۰۷:۳۸

آقاي م خودت امتحان نميدي که بفهمي چقدرسخته من امسال امتحان نهائي دارم ميدم واقعا سخته آخرين تلاشموميکنم بازم هيچ فايده نداره آره اگه خطرناکي براگرفتن حق باشه من خطرناکم

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۹ ۰۸:۳۸

متاسفانه سيستم آموزش و پرورش با به گونه اي است که امتحان در الويت اول قرار دارد و يادگيري در اولويت دوم. امتحان ريشه در عدم اعتماد دارد. يعني من به توي دانش آموز يا دانشجو اعتماد ندارم که درس استاد را يادگرفته باشي. بايست به بچه ها آموزش داد که درس را به مثابه خواندن مجله مورد علاقه بخوانند. آنوقت بطور اتوماتيک يادگيري صورت مي گيرد. به دنبال آن تابوي امتحان را بشکنند. يک معلم بايد علم را براي دانشجو خرد کند نه دانشجو را در برابر علم. سيستم نمره دهي بايد عوض شود. الف، ب، پ و ت نظير اروپا A, B, C , D.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۹ ۱۵:۵۷

به نظر بنده يادگيري در سيستم آموزش و پرورش فعلي ما اصلا" هيچ اولويتي نداره

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۰ ۰۹:۵۴

با سلام متاسفانه اين آقايي که ميفرمايند سخت نبوده حکايت ماست بندي رو داره که ميگه ماست ما ترش نيست. سوالات امتحان نهايي نهايت بي معرفتي و... طراح هاي سوالات رو ميرسونه که ظلم زيادي رو به اين جوانها کرد و روحيه انها رو تضعيف کرد

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۲ ۱۰:۱۴

عزيز دلم آخه بستگي به شرايط سر جلسه امتحان داره ما هم امتحانات خرداد94 رو تو خونه ميديم فک ميکنيم آسونه.. فهميدي چي شد؟ تازه شم قبول کن سطح سوالات95 بالاتره!البته در شرايط مشابه!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۲ ۱۰:۲۲

سلام حتما نمرات رياضيات و زبان خارجي رو نگاه کنيد