• شنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 95030100114
  • منبع : نمایندگی لرستان

در تجلیل از ۳۱۳ جوان نخبه لرستانی مطرح شد؛

صدای محرومیت‌های ورزشی لرستان به گوش مسئولان رسانده شود

ایسنا/لرستان همایش تجلیل از ۳۱۳ جوان نخبه لرستان برگزار شد.

همایش تجلیل از ۳۱۳ جوان نخبه لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، علی یاور عزیزپور مدیرکل ورزش و جونان لرستان در این مراسم که به مناسبت روز جوان و با حضور دکتر بیرانوند منتخب مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس، رستمیان منتخب مردم سلسله و دلفان و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان که در حوزه‌های مختلف غیرورزشی متولی امور جونان هستند، پس از بررسی، جوانانی را که موفقیت‌هایی کسب کرده و حائز رتبه برتر شدند به ما معرفی کردند.

وی با بیان اینکه تعداد افرادی که تجلیل می‌شوند بیش از 313 نفر خواهد بود، ادامه داد: برگزیدگان حوزه ورزشی نیز با مکانیزم‌های مختلفی گزینش شدند.

این مقام مسئول بیان کرد: براثر عملکردی که در حوزه ورزش به اداره کل ورزش و جوانان لرستان و در سایر حوزه‌ها دستگاه‌های مختلف اجرایی ارائه شد، امروز این جوانان نخبه مورد تشویق قرار گرفتند.

عزیزپور با بیان اینکه همایش تجلیل از جوانان نخبه لرستانی پس از گذشت چندین سال در استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: ارزیابی هیئت‌های مختلف ورزشی نیز برحسب عملکردشان بود که با توجه به رتبه‌های عملکردی آن‌ها و بر اساس درجه‌بندی‌های مختلف مورد تشویق قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در این همایش از جوانان موفق و برگزیده، مدال‌آوران ورزشی المپیک، پارالمپیک جهانی، آسیایی و کشوری لرستان تجلیل شد.

این مقام مسئول همچنین به موفقیت‌های این اداره کل اشاره کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان لرستان توانسته است رتبه پنجم حوزه پژوهش در سطح وزارت ورزش و جوانان را کسب کند.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این اداره کل که یکی از بدهکارترین دستگاه‌ها به بخش‌های حقیقی، حقوقی و حتی شرکت‌های خدماتی بوده امروز به یکی از برترین ادارات استان در زمینه انضباط اداری تبدیل شده است.

مدیر‌کل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه رشد کسب درآمد در این دستگاه ۵۰۰ درصد بوده است، افزود: در سال‌های اخیر کمتر مراسمی برای تجلیل از ورزشکاران و جوانان استان برگزار شده بود که در این راستا تصمیم گرفتیم مراسمی اعیاد شعبانیه برای این جوانان برگزار کنیم.

در ادامه این همایش جافر وفایی نماینده هیئت‌های ورزشی لرستان نیز گفت: مسئولان اجرایی و سرمایه‌گذاران هیئت‌های ورزشی لرستان را حمایت کنند.

رئیس هیئت تکواندو لرستان با بیان اینکه متأسفانه مسئولان اجرایی و سرمایه‌گذارانی که در این استان فعالیت دارند توجهی به ورزش استان ندارند، یادآور شد: استاندار لرستان برای توسعه ورزش استان در برخی مواقع به میدان آمدند و به همین دلیل جوانان ورزشکار توانستند موفقیت‌هایی کسب کنند، اما می‌طلبد به حوزه ورزش استان کمک شود، چراکه جای سرمایه‌گذاران در ورزش خالی است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه محرومیت در همه بخش‌ها و به‌ویژه حوزه ورزش دامن‌گیر ورزشکاران استان شده است، لازم است سرمایه‌گذارانی که اکنون در حال فعالیت در استان هستند، به این عرصه ورود پیدا کنند.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با بیان اینکه رسانه‌ها صدای محرومیت‌های ورزشی استان را به گوش مسئولان برسانند، بیان کرد: اگر امروز قرار است جوانان به‌ عنوان نیروی توانمند در منطقه عرض‌اندام و خود را به عنوان شیعه به دنیا معرفی کنند، راهی جز این نیست که به جوانان برومند توجه شود و اگر بی‌توجهی در این زمینه انجام شود، همه مسئولانی که توانسته‌اند کاری انجام دهند، اما برای این جوانان کاری نکرده‌اند، فردای قیامت باید پاسخگو باشند.

وی‌ بیان کرد: کل اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان انسان نمی‌تواند در بخش قهرمانی پاسخ‌گوی حضور یک تیم در لیگ باشد، بنابراین راهی جز این نیست که ادارات، شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و بانک‌های خصوصی در سال 95 پای‌کار بیایند و 20 رشته ورزشی را که می‌توانند در لیگ کشور حضور داشته باشند، تحت پوشش خود قرار دهند.

دکتر اسدبیگی دیگر نماینده هیئت‌های ورزشی استان نیز گفت: هیئت‌های ورزشی به صورت خودگردان فعالیت می‌کنند، بنابراین لازم است مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی که از اعتباراتی خوبی برخوردار هستند، می‌توانند برای ورزش قهرمانی و همگانی از هیئت‌های استان حمایت کنند.

وی اظهار کرد: معافیت مالیاتی برای شرکت‌های خصوصی که هیئت‌های ورزشی را مورد حمایت قرار می‌دهند بارها مطرح شده، اما عملاً در این زمینه حمایتی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha