• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 95022615954
  • خبرنگار : 71498

امضای تفاهم‌نامه ساخت 5000 مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی

امضای تفاهم‌نامه ساخت 5000 مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی

شرکت تولید نیروی برق حرارتی و مپنا تفاهم‌نامه‌ای را برای ساخت 5000 مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی به امضاء رساندند.

شرکت تولید نیروی برق حرارتی و مپنا تفاهم‌نامه‌ای را برای ساخت 5000 مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی به امضاء رساندند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، تفاهم‌نامه ساخت 5000 مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی با هدف استفاده از توان تولید داخل بین شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و گروه مپنا به امروز به امضاء رسید. در این تفاهم‌نامه بر انتقال تکنولوژی پیشرفته از شرکت‌های بین‌المللی تولید‌کننده تجهیزات نیروگاهی به صنعت نیروگاهی کشور تاکید شده است.

به گفته طرز‌طلب - مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی - تاکنون احداث دو واحد گازی به ظرفیت 602 مگاوات و دو واحد بخاری به ظرفیت 288 مگاوات در شهرهای ماهشهر و بندرعباس نهایی شده و رایزنی جهت احداث چهار ساختگاه در شهرهای دیگر در حال نهایی شدن است.

وی با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به قابلیت‌ها و توان بالای شرکت مپنا در این حوزه انتظار می‌رود مقدمات ساخت نیروگاه‌های مذکور تسریع شود.

در ادامه عباس علی‌آبادی - مدیر عامل گروه مپنا - مهم‌ترین مقوله در صنعت برق کشور را امنیت آن دانست و افزود: پس از اطمینان از این مساله باید به موضوعاتی نظیر بازدهی، فرکانس و کیفیت برق بیندیشیم.

وی با بیان این‌که صنعت برق کشور قادر به تولید سالانه شش تا 8000 مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید و همچنین 35 تا 40 توربین بزرگ و به همین اندازه توربین کوچک است، گفت: امروز تامین قطعات در اکثر نیروگاه‌های کشور با توان داخلی و با قیمت مناسب انجام می‌شود.

مدیر عامل گروه مپنا با اشاره به تنوع واحد‌های نیروگاهی اظهار کرد: این مساله نیاز اصلی کشور است و هر واحد نیروگاهی که وارد کشور می‌شود باید داخل‌سازی شود تا لطمه‌ای به امنیت تولید برق وارد نشود.

علی‌آبادی با بیان این‌که قادر به بومی‌سازی و داخلی‌سازی توربین‌های 15، 25 و 42 مگاواتی در سیکل‌های ساده و ترکیبی هستیم، ادامه داد: توان تولید توربین‌های 185 و 300 مگاواتی و همچنین توربین‌های بخاری بزرگ تا 325 مگاوات در کشور وجود دارد.

به گفته وی طی سال‌های اخیر توانسته‌ایم به موفقیت‌های خوبی در ساخت توربین‌ها دست یابیم به‌طوری که در حال حاضر توربین‌های بادی 2.5 مگاواتی با بیش از 75 درصد طراحی تولید داخلی در کشور ساخته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۷ ۱۲:۴۲

اين هنرنيست که برق وزارت نيرو راشرکتي مثل مپنا بردارد اگراجازه ميدادند شرکتهاي خصوصي اينکارراانجام ميداد هم اين شرکتها تکاني بخود ميدادند وهم اشتعال بيشتري بدست ميآمد