• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95022214000
  • خبرنگار : 71516

اظهار نظرهای مضحک مشاور وزیر دفاع عربستان

مشاور وزیر دفاع عربستان ضمن دفاع از تروریست‌های داعش در عراق تأکید کرد که نباید داعش سوریه را با داعش در عراق یکی دانست!

مشاور وزیر دفاع عربستان ضمن دفاع از تروریست‌های داعش در عراق تأکید کرد که نباید داعش سوریه را با داعش در عراق یکی دانست!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف عربی و مشاور وزیر دفاع عربستان در سخنانی مداخله جویانه علیه ایران گفت: "ایران بلند پروازی خود را برای سیطره بر جهان عرب و کشورهای حوزه خلیج فارس مخفی نمی‌کند. برخورد این کشور در سوریه، عراق، لبنان و یمن دلیلی بر این بلندپروازی است. عربستان هرگز منتظر این نخواهد ماند که ایران یمن را ببلعد!"

وی افزود: یمن خود صاحب سیطره بر تنگه باب‌المندب است و آیا ما منتظر این خواهیم نشست که یمن به سوریه، عراق یا لیبی تبدیل شود؟ این به هیچ وجه به نفع منطقه نیست.

وی درباره موضع عربستان نسبت به حزب‌الله لبنان نیز مدعی شد: "دست داشتن حزب‌الله در آموزش حوثی‌ها برای نفوذ به مرزهای عربستان با یمن ثابت شده است! حزب‌الله شبه نظامیان گروه‌های تروریستی را آموزش می‌دهد و این‌ها شاخه نظامی ایران در منطقه هستند!"

عسیری افزود: ما در مقابل "حمایت" ایران و حزب‌الله از حوثی‌ها و بازی کردن با توانایی‌های کشورها و "وخیم کردن" اوضاع یمن دست بسته نخواهیم ماند.

وی حمایت عربستان از داعش در عراق را تکذیب کرد و گفت: عربستان از گروه‌های تروریستی حمایت نمی‌کند! ما چگونه از داعش حمایت کنیم در حالی که با تروریست‌ها در سوریه می‌جنگیم.

عسیری درباره فرق میان داعش در سوریه و عراق گفت: داعش در سوریه با همتایش در عراق تفاوت دارد. داعش در عراق عبارت است از بقایای نظام بعث و برخی اعضای ارتش و گروه القاعده که تحت لوای داعش قرار گرفته‌اند تا مقابل "تجاوز شبه‌نظامیان شیعه" بایستند.

وی گفت: شبه‌نظامیان شیعه به گروه‌های سنی در عراق ظلم کردند و همین مسئله آن‌ها را به دفاع از خود واداشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha