• سه‌شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 95021408582
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

رونق اقتصادی سیستان با اجرای طرح 46 هزار هکتاری انتقال آب به مزارع

رونق اقتصادی سیستان با اجرای طرح 46 هزار هکتاری انتقال آب به مزارع

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح 46 هزار هکتاری انتقال آب با لوله سبب رونق اقتصادی منطقه سیستان می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح 46 هزار هکتاری انتقال آب با لوله سبب رونق اقتصادی منطقه سیستان می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در بازدید از پروژه انتقال آب به مزارع زابل افزود: اجرای طرح انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شمال استان ضامن ماندگاری مردم و افزایش تولید در شهرستانهای پنج گانه سیستان خواهد بود.

وی بیان کرد: تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و بهره گیری از روش های نوین آبرسانی در شمال و جنوب استان در دستور کار دولت قرار دارد.

استاندار خاطرنشان کرد: هم اینک قراردادی به ارزش ۲۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه ۴۶ هزار هکتار طرح آبیاری با لوله در منطقه سیستان امضا شده که حدود هزار و ۲۰۰ نفر در آن مشغول به فعالیت شده اند و ۷۰ درصد آنان را نیروهای بومی تشکیل می دهند.

هاشمی گفت: این نگاه در راستای تببین اقتصاد مقاومتی اجرائی شده است که باید به دیگر بخش ها و طرح های در دست اجرا تعمیم داده شود.

استاندار تصریح کرد: کمبود منابع آبی و هدر رفتن زیاد آب به سبب جذب زمین و تبخیر بالا، اجرای طرح انتقال آب به وسیله لوله به مزارع کشاورزی و سامانه آبیاری نوین در مزارع استان را بسیار ضروری کرده است.

هاشمی گفت: سیستان و بلوچستان به ویژه مناطق شمالی این استان یکی از استانهای نیازمند توجه ویژه در زمینه آب است که خوشبختانه دولت تدبیر و امید به این منطقه توجه خاصی دارد و اجرای پروژه لوله کشی آب به مزارع کشاورزی نیز در همین راستا مصوب شده است.

استاندار اظهار کرد: با اجرای این طرح و تغییر الگوی کشت در منطقه، آب پایدار از محل چاه نیمه ها برای مزارع کشاورزی و باغات سیستان تامین می شود.

هاشمی بیان کرد: همزمان با این پروژه، طرح گاز رسانی به استان نیز انجام خواهد شد و به دنبال ایجاد کارگاه های مختلف و بومی کردن این پروژه هستیم تا هم هزینه ها کاهش یابد و هم واحدهای جنبی دایر شود تا زمینه های اشتغال و تولید در استان رونق گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha