• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95021206903
  • خبرنگار : 71496

پارلمان مصر توافقنامه ترسیم مرزها با عربستان را به رای می‌گذارد

پارلمان مصر توافقنامه ترسیم مرزها با عربستان را به رای می‌گذارد

یکی از مسئولان مصر اعلام کرد که این پارلمان ظرف چند روز آتی توافقنامه ترسیم مرزها با عربستان را به رای می‌گذارد.

یکی از مسئولان مصر اعلام کرد که این پارلمان ظرف چند روز آتی توافقنامه ترسیم مرزها با عربستان را به رای می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ارم نیوز، مجدی العجاتی، وزیر امور حقوقی و مجلس نمایندگان اعلام کرد که این پارلمان ظرف چند روز آتی توافقنامه‌ ترسیم مرزها با عربستان را مورد بحث و بررسی قرار داده و با توجه به جنجال‌هایی که در محافل مردمی و سیاسی در مورد این مساله به وجود آمده اصل اتخاذ این تصمیم و یا عدم آن را بررسی خواهد کرد.

العجاتی افزود: دولت قاهره در حال تدوین تمامی امور مربوط به توافقنامه است تا تمامی مسائل برای اعضای پارلمان روشن شود و دولت قاهره برای ارائه هرگونه توضیحی در این زمینه که مجلس بخواهد آماده است.

برخی منابع به ارم نیوز گزارش دادند، رویکرد کلی داخل پارلمان در مسیر تصویب این توافقنامه پس از بررسی مفصل و جامع آن است و قاهره تمامی اسناد و مدارکی که صحت موضع‌گیری‌اش را ثابت می‌کند، آماده کرده است.

منابع مذکور افزودند: العجاتی در طول چند روز گذشته با رئیس پارلمان و نمایندگان فراکسیون‌های مختلف نشست‌هایی را جهت بررسی سوال‌هایی که برخی درباره این موضوع مطرح می‌کنند برگزار کرد و این نشست‌ها به اتفاق نظر میان دولت و اعضای پارلمان منجر شد.

نمایندگان از العجاتی خواستند از دولت قاهره بخواهد تمامی اسناد و مدارکی که از این موضع‌گیری حمایت می‌کند را برای بررسی آنها در صحن علبنی مجلس که به پایان این مساله جنجال برانگیز منتهی شود، آماده کند.

در طول چند روز گذشته مردم مصر با توافقنامه ترسیم دوباره مرزها میان مصر و عربستان و الحاق دو جزیره صنافیر و تیران به خاک عربستان مخالفت کرده و خشم خود را از این توافقنامه ابراز داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha