• جمعه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95021005674
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیر پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر:

باید به دنبال توسعه تحقیقات دریایی باشیم

باید به دنبال توسعه تحقیقات دریایی باشیم

مدیر پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: رویکرد نسبت به دریا در کشور ضعیف است و باید نگرش به‌سوی دریا توسعه پیدا کند.

مدیر پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: رویکرد نسبت به دریا در کشور ضعیف است و باید نگرش به‌سوی دریا توسعه پیدا کند.

دکتر محمد ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با تبریک روز ملی خلیج‌فارس، اظهار کرد: خلیج‌فارس به‌عنوان یک منطقه حساس در خاورمیانه از لحاظ امنیتی، فرآوری، زیست‌شناسی، شیلات و محیط‌ زیست از اهمیت بالایی برخوردار است؛ گستردگی مطالعات در این حوزه‌ها نیز بسیار زیاد است.

وی افزود: در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با توجه به موقعیت دانشگاه در چهار زمینه علوم دریایی شامل مدیریت دریایی، حمل‌ونقل، گمرک و علوم زیستی تحقیقات خوبی تاکنون انجام‌شده است.

مدیر پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر بابیان این‌که نتایج مطالعات انجام‌شده در مجلات معتبر علمی جهان چاپ می‌شود، تصریح کرد: تلاش ما بر این است که مطالعات به‌صورت کاربردی باشد تا در صنعت مورداستفاده قرار گیرد.

ذاکری با اشاره به اهمیت منابع طبیعی دریا، گفت: مهم‌ترین منابع طبیعی دریا محیط‌ زیست و شیلات است. آبزیان دریایی منابع بسیار مهمی به‌حساب می‌آیند؛ همچنین درزمینهٔ تکثیر و پرورش آبزیان فعالیت‌های خوبی در دانشگاه صورت گرفته است. ارتباط خوبی نیز میان شیلات استان و دریا وجود دارد. دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر هم در این خصوص توانسته است اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی خوبی انجام دهد.

وی ادامه داد: در خصوص نیازهای صنعت دریایی، مطالعاتی در حوزه مهندسی ساخت کشتی، طراحی و معماری کشتی و مخابرات دریایی انجام‌ و توجه زیادی به این بخش شده است؛ در حال حاضر مطالعات دانشگاه در حوزه خلیج‌فارس در زمینه‌های مختلفی انجام می‌شود.

مدیر پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به لزوم توسعه علوم دریایی در کشور تصریح کرد: متأسفانه رویکرد نسبت به دریا در کشور ضعیف است؛ همان‌طور که رهبر انقلاب فرموده‌اند باید به‌سوی دریا حرکت کنیم و نظرها و نگاه‌ها به دریا بیشتر شود و باید به دریا به‌عنوان یک پیکره آبی و جاذبه توریستی نگاه کرد بلکه زندگی جوامع بسیاری وابسته به دریا است به همین جهت نگرش ما به دریا باید تغییر کند.

ذاکری در پایان خاطرنشان کرد: در کشور و به‌ویژه خوزستان ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه علوم دریایی و بهره‌برداری از دریا وجود دارد به همین جهت باید به دنبال توسعه نگرش و تحقیقات دریایی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha