• جمعه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95021005428
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

سردار فدوی:

اصلی ترین ظرفیت خلیج فارس وجود انقلاب اسلامی است

 اصلی ترین ظرفیت خلیج فارس وجود انقلاب اسلامی است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اصلی ترین ظرفیت خلیج فارس وجود انقلاب اسلامی ایران و مهمترین چالش، حضور آمریکا در این منطقه است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اصلی ترین ظرفیت خلیج فارس وجود انقلاب اسلامی ایران و مهمترین چالش، حضور آمریکا در این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از قشم، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی در همایش بین المللی «خلیج فارس، ظرفیت‌ها و چالش های پیش روی» در محل پارک زیست فناوری خلیج فارس جزیره قشم افزود: بدون تردید اگر آمریکایی ها در خلیج فارسحضور نداشتند، شاهد مشکلات کنونی در این منطقه نبودیم.

وی اضافه کرد: حضور آمریکا در این منطقه مشکلات بسیاری به همراه داشته است و باعث شده که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از حاکمیت کامل برخوردار نباشند.

سردار فدوی یادآوری کرد: بخش اعظمی از نفت و گاز جهان از خلیج فارس تامین می شود و به همین دلیل اقتصاد جهان به این منطقه راهبردی وابسته است.

وی ادامه داد: از سال 1973 و پس از بحران انرژی، کشورهای بزرگ جهان به دنبال جایگزینی برای نفت بودند که با وجود گذشت افزون بر 40 سال، هنوز به این مهم دست نیافته اند و خلیج فارس نقش راهبردی خود را در جهان ایفا می کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: ایران هیچ یک از ظرفیت های نفت و گاز این منطقه را منحصر به خود نمی داند و می خواهد جهانیان از این انرژی بهره ببرند اما باید در کنار آن به حقوق ملت ایران نیز احترام بگذارند.

فدوی تاکید کرد: باید این تصویر غلط که بدون حضور آمریکایی ها، امنیت منطقه خلیج فارس به خطر می افتد را از بین برد.

به گزارش ایسنا، همایش بین المللی «خلیج فارس، ظرفیت ها و چالش های پیش روی» با هدف گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و تبیین نقش و جایگاه خلیج فارس از بعد ژئوپولتیک، تاریخی، حقوقی و حاکمیت بیش از 2500 ساله ایران بر این آب راه بین المللی، با حضور آیت الله سیدمحمد خامنه ای رئیس بنیاد ایرانشناسی و برخی مقام های علمی ایران و چند کشور خارجی در قشم برگزار شد.

در پایان این همایش از سفرنامه دریایی ناخدا عباس دریانورد در حضور آیت الله سیدمحمد خامنه ای رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha