• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95013114480
  • خبرنگار : 71290

ابوترابی فرد:

حرکت مشترکی بین دولت و مجلس در زمینه برنامه ششم وجود دارد

حرکت مشترکی بین دولت و مجلس در زمینه برنامه ششم وجود دارد

نماینده مردم تهران در مجلس در اخطاری تاکید کرد: تقدیم برنامه وظیفه دولت بوده اما دولت تا به حال تنها احکام مورد نیاز برنامه ششم را ارائه کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس در اخطاری تاکید کرد: تقدیم برنامه وظیفه دولت بوده اما دولت تا به حال تنها احکام مورد نیاز برنامه ششم را ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، احمد توکلی در اخطاری طی جلسه علنی امروز مجلس گفت: امروز پیامکی به بنده به عنوان عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم ارسال شد مبنی بر این که جلسات کمیسیون از روز چهارشنبه یعنی فردا و در هفته آینده نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس اصل 43 و 44 و 126 قانون اساسی و همچنین تفسیر شورای نگهبان از اصل 126 این قانون بر این است که تقدیم برنامه وظیفه دولت بوده است و دولت تاکنون احکام مورد نیاز برنامه ششم را ارائه کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: من بارها گفته‌ام که این اقدام دولت قانونی نیست و مجلس هم نمی‌تواند احکام مورد نیاز برنامه ششم را تبدیل به برنامه ششم توسعه کند و این مساله وظیفه دولت است و مناسبات بین قوا را خراب می‌کند.

توکلی افزود: از طرفی دیگر رئیس جمهور معتقد است که نباید برنامه را ارائه کند حتی این مساله در مجمع تشخیص مصلحت مطرح شد اگر وی چنین نظری دارد باید از شورای نگهبان استفسار کرد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت: در جلسات برنامه ششم توسعه که با حضور مسئولان دولت برگزار شد آنها مخالفتی با اصلاح عنوان برنامه ششم نداشتند و اگر می‌خواهیم عنوان برنامه تغییر یابد باید به عنوان پیوست و در متن برنامه اصلاح شود.

نایب رئیس مجلس افزود: بنابراین دولت دراین زمینه با مجلس همکاری می‌کند و حرکت مشترکی بین دولت و مجلس در این حوزه وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha