• دوشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 95013014168
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

دستگیری کلاهبردار سابقه‌دار 80 میلیاردی در زاهدان

دستگیری کلاهبردار سابقه‌دار 80 میلیاردی در زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: کلاهبردار 80 میلیارد ریالی در زاهدان دستگیر شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: کلاهبردار 80 میلیارد ریالی در زاهدان دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین رحیمی تاکید کرد: در پی دریافت شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر این‌که فردی با جلب اعتماد آنان و صدور چک‌های بلامحل، مقادیر قابل توجهی از آنان کلاهبرداری کرده است، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کاراگاهان پلیس با اشراف اطلاعاتی دریافتند که این فرد برای انجام کلاهبرداری‌های متعدد از کسبه و تجار در شهرستان‌های تهران، بم و زاهدان تردد می‌کرد که پس از انجام بررسی‌های میدانی و پایش مداوم اطلاعاتی، سر نخ‌هایی از این کلاهبردار سابقه‌دار به دست آمد و پرونده وارد مراحل جدیدی از تحقیقات شد.

رحیمی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان پس از تلاش‌های شبانه روزی، شب گذشته موفق شدند محل اختفای این متهم را در زاهدان شناسایی و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مراجع ذی‌صلاح، وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

وی ادامه داد: این کلاهبردار حرفه‌ای، از سال 93 به دلیل دریافت وام‌های کلان از بانک‌های مختلف و عدم پرداخت اقساط در لیست سیاه بانک مرکزی قرار گرفته و ممنوع المعامله نیز بوده است که با این وجود اقدام به انجام کلاهبرداری‌های میلیونی از کسبه می‌کرد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: این کلاهبردار در تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس اعتراف کرد، پس از این‌که با تعدادی از کسبه در شهرستان‌های تهران، بم و زاهدان معامله انجام داد با پرداخت پول نقد اعتماد آنان را جلب و در معامله‌های بعدی با این افراد، در قبال خرید کالا، چک بلامحل صادر می‌کرد که در مجموع از آنان 80 میلیارد و 850 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

سردار رحیمی در پایان افزود: با دستگیری متهم تاکنون 19 مال باخته از استان‌های تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان شناسایی شده‌اند، لذا با توجه به این تعداد کلاهبرداری صورت گرفته لازم است تجار و کسبه به منظور پیشگیری از سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب در هنگام معاملات خود دقت کنند تا گرفتار دام این افراد سودجو نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha