• چهارشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 95012510965
  • منبع : نمایندگی خوزستان

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت:

کمبود نیروی انسانی بزرگترین معضل اورژانس پیش‌بیمارستانی است

کمبود نیروی انسانی بزرگترین معضل اورژانس پیش‌بیمارستانی است

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی گفت: اورژانس پیش‌بیمارستانی با وجود بیش از 2000 پایگاه شهری و جاده‌ای در کشور از برنامه پنجم توسعه عقب است.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی گفت: اورژانس پیش‌بیمارستانی با وجود بیش از 2000 پایگاه شهری و جاده‌ای در کشور از برنامه پنجم توسعه عقب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، دکتر علی شهرامی در حاشیه بازدید از بیمارستان گلستان اهواز که امروز (25 فروردین ماه) انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت بهداشت در سال جدید در تلاش است که با استمرار اجرای طرح تحول سلامت، تمامی نقایص را رفع کند؛ در این راستا امید است که برنامه ارایه خدمت به بیماران صعب‌العلاج توسعه یابد و زیرساخت‌های اجرای این برنامه فراهم شود.

وی با بیان این که حجم عظیمی از هزینه‌ها در بخش دندانپزشکی از جیب مردم پرداخت می‌شود، گفت: امید است با اجرای طرح تحول بهداشت دهان و دندان و ایجاد درمانگاه‌های دولتی ارایه خدمات دندانپزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز دانشگاهی در سال 95، این بار از دوش مردم برداشته شود.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی گفت: معاونت درمان وزارت بهداشت با وجود بیش از 2000 پایگاه شهری و جاده‌ای در کشور، در زمینه اورژانس پیش‌بیمارستانی از برنامه پنجم توسعه عقب است.

وی اظهار کرد: با تصویب بودجه از سوی مجلس برای خرید آمبولانس، در تامین فضاهای پایگاهی مشکل حادی وجود ندارد ولی اکنون بزرگترین معضل در توسعه پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی، کمبود نیروی انسانی است.

شهرامی با اشاره به وجود 85 هزار تخت دولتی دانشگاهی در بیمارستان‌های دولتی کشور بیان کرد: در حال حاضر در مجموع با کمبود بیش از 100 هزار تخت بیمارستانی روبه‌رو هستیم و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، امید است تا پایان کار دولت یازدهم، 21 هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین با اشاره به بازدید تیم 30 نفره ارزیابی وزارت بهداشت از ساختارهای بیمارستانی و کلینیکی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: در ادامه بازدیدهای مرتبط با اجرای طرح تحول سلامت، در این مرحله بازدیدی جامع از بیمارستان‌های استان خوزستان انجام خواهد شد.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: نتایج این بازدیدها، امروز با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز و روسای بیمارستان‌های شهرستان‌ها بررسی خواهد شد.

وی افزود: در این مرحله شیوه اجرا و روند پیشرفت پروژه‌های طرح تحول سلامت، بسته‌های کاهش فرانشیز، پیشرفت ساخت کلینیک‌های ویژه، شاخص‌های زایمان طبیعی، بسته مقیمی پزشکان و برنامه‌های امداد هوایی اورژانس مورد بررسی قرار گرفت.

شهرامی گفت: تاکنون روند ارایه خدمات در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز مناسب ارزیابی شده و بیماران نیز در خصوص بسته‌های کاهش فرانشیز به خوبی خدمات دریافت کرده‌اند و هیچ‌گونه اعزام بیرون بیمارستانی مشاهده نشده است.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: در بخش هتلینگ نیز بیمارستان‌ها تا حدی که بودجه‌های کشوری را دریافت کرده‌اند، خدمات ارایه داده‌اند ولی در بخش بسته‌های کلینیک ویژه و ساخت بلوک‌های زایمانی به دلیل مشکلات فیزیکی فضای بیمارستان‌ها، روند پیشرفت تا حدودی کند بوده است.

وی افزود: همچنین بهبود وضعیت اتاق عمل بیمارستان‌ها، به پشتیبانی و تلاش مضاعف مسئولان اجرایی خوزستان نیاز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha