• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95012107431
  • منبع : نمایندگی سمنان

تأکید استاندار سمنان بر انجام مطالعات راه‌سازی و آب‌رسانی به پیرمردان شاهرود

تأکید استاندار سمنان بر انجام مطالعات راه‌سازی و آب‌رسانی به پیرمردان شاهرود

ایسنا/سمنان استاندار سمنان در سفر به منطقه سرکویر و بازدید از امامزاده نورالله (ع) روستای طرود شاهرود بر انجام مطالعات و برآورد هزینه اجرای عملیات جاده دسترسی و آب‌رسانی به بقعه طی 2 هفته تأکید کرد.

استاندار سمنان در سفر به منطقه سرکویر و بازدید از امامزاده نورالله (ع) روستای طرود شاهرود بر انجام مطالعات و برآورد هزینه اجرای عملیات جاده دسترسی و آب‌رسانی به بقعه طی 2 هفته تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان به‌ اتفاق محمدرضا خباز استاندار سمنان، سید حسن حسینی شاهرودی نماینده منتخب مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل حسن بیگی نماینده منتخب مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی علی‌اصغر مجد فرماندار دامغان، سید محمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود، سید محمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج)، جبار دوست‌محمدی مسئول بسیج سازندگی استان و برخی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان از امامزاده نورالله (ع) پیرمردان شاهرود بازدید و زیارت کردند.

در این سفر که باهدف رفع مشکلات مردم منطقه سرکویر برنامه‌ریزی‌شده بود، مسئولین ضمن بازدید و زیارت از امامزاده نورالله (ع) پیرمردان شاهرود به بررسی مشکلات و ارائه راهکار جهت رفع مشکلات پرداختند.

استاندار سمنان نیز ضمن تأکید بر لزوم تأمین زیرساخت‌های لازم جهت سهولت دسترسی زائران و مجاوران این بقعه افزود: خود را موظف می‌دانیم نسبت به تأمین زیرساخت‌های لازم در بقاع متبرکه فاقد امکانات زیرساختی اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: جاده آسفالته دسترسی به بقعه یکی از نیازهای اصلی این بقعه است و اداره کل راه و ترابری استان باید در اسرع وقت نسبت به انجام مطالعات لازم جهت احداث راه دسترسی مناسب اقدام کند.

خباز همچنین خواستار ارائه برآورد هزینه احداث راه دسترسی به بقعه از سوی اداره کل راه و ترابری شد.

وی تأمین آب موردنیاز بقعه جهت ارائه خدمات مناسب به زائران را از دیگر نیازهای اساسی بقعه ذکر کرد و از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خواست تا ظرف مدت دو هفته نسبت به انجام مطالعات لازم و برآورد اعتبار لازم جهت آب‌رسانی به بقعه اقدام کند.

به گزارش ایسنا؛ در فاصله 26 کیلومتری روستای طرود بخش مرکزی شاهرود و در حدود 1600 متری روستای سرتخت و در بلندترین ارتفاعات منطقه طرود بقعه ای وجود دارد که به امامزاده پیر مردان معروف است . در مورد نسب و تاریخ زندگانی و شجره مدفون این آرامگاه اطلاعی در دست نیست، لکن اهالی مدفون بقعه را امامزاده نورالله شهید از نوادگان حضرت ابوالفضل(ع) می‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha