• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95012107263
  • خبرنگار : 71505

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران عنوان کرد

توزیع المان‌های نوروزی پایتخت بر اساس برنامه ریزی

توزیع المان‌های نوروزی پایتخت بر اساس برنامه ریزی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر برنامه ریزی برای توزیع المان‌های نوروزی در سطح شهر تهران گفت: تعداد المان‌ها در محورهای پیاده راهی بیشتر بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر برنامه ریزی برای توزیع المان‌های نوروزی در سطح شهر تهران گفت: تعداد المان‌ها در محورهای پیاده راهی بیشتر بود.

عیسی علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر عدم وجود المان‌های نوروزی در مناطق جنوبی تهران گفت: برای نوروز سال 1395 با نگاه به تجربه 6 سال گذشته در شورای سیاستگذاری به این جمع بندی رسیدیم که همه حوزه‌ها از جمله گرافیک، تخم مرغ های رنگی، المان ها و نقاشی دیواری را به صورت جشنواره سالانه هنری برگزار کنیم.

وی افزود: در حقیقت با یک محوریت مشخص فراخوان انجام شد و در محدوده زمانی اعلام شده با توجه به گستردگی شهر تهران دو محور برای تولید آثار تعیین شد و در مرحله بعد نیز این آثار در سطح شهر تهران توزیع شد.

وی ادامه داد: در بخش نقاشی دیواری 95 نقاشی در سطح شهر تهران به صورت یکسان و برابر برنامه ریزی انجام شد که هیچ یک از این نقاشی های دیواری در محور ولیعصر(عج) قرار نداشت. در حقیقت این نقاشی ها در نقاط مختلف تهران از جمله انقلاب، توحید و.. انجام شد.

علیزاده تاکید کرد: قطعا توزیع المان ها با برنامه ریزی قبلی و در تمام سطح شهر تهران انجام شده اما می پذیرم که در محورهایی مانند بلوار کشاورز و ولیعصر(عج) تعداد آنها بیشتر بوده است چرا که در خیابان ولیعصر(عج) محدوده میدان راه آهن تا تجریش چهار منطقه شهرداری تهران قرار گرفته است و دو محور بلوار کشاورز و آزادی از مسیرهایی هستند که برابر جمع بندی ها در ایام نوروز شهروندان تهرانی حداقل یکبار از آنها عبور می کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس به عنوان محل تولید آثار در بازه زمانی 15 تا پایان اسفندماه آثار در این محورها تولید و در مرحله بعد در سطح شهر توزیع شد اما با توجه به حجم تردد پیاده رو در این محورها آثار بیشتری در آنها قرار گرفت تا مورد بازدید شهروندان قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران تاکید کرد: هدف این بود در مسیرهایی که پیاده راه هستند آثار بیشتری قرار دهیم، بر همین اساس در خیابان ولیعصر(عج) محدوده پارک ساعی تا بعد از پارک وی حجم بیشتری از المان ها باتوجه به حضور مردم برای استفاده از دو پارک ساعی و ملت در این محور قرار گرفت.

وی در تشریح استفاده از تخم مرغ‌های رنگی در سطح شهر تهران نیز گفت: امسال فقط رنگ آمیزی تخم مرغ ها مدنظر قرار نگرفت بلکه هریک از آنها نقاشی شدند که برخی از نقاشی ها توسط نقاشان بنام انجام شد. پس از پلاک کوبی این تخم مرغ ها در سطح شهر تهران توزیع شدند و البته جانمایی این المان ها و تخم مرغ های رنگی با هماهنگی مناطق انجام می شد. مناطق 22 گانه نیز المان هایی متناسب را در منطقه جانمایی کردند.

علیزاده برپایی 30 سفره هفت سین در ایام نوروز را از دیگر اقدامات مشترک سازمان زیباسازی و شهرداری مناطق خواند و افزود: قطعا توزیع المان ها بر اساس برنامه ریزی بوده و در سطح شهر تهران این المان ها قابل مشاهده بوده اند اما تعداد بیشتر آنها در محورهایی همانند بلوار کشاورز و ولیعصر(عج) به عمد و به دلیل حجم زیاد تردد پیاده بوده است.

وی ادامه داد: المان‌های طراحی شده برای نوروز 1395 رویکرد تعاملی داشته‌اند و بر همین اساس برای اینکه شهروندان بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند لازم بود در مسیرهای پر تردد قرار بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha