• چهارشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95011806332
  • منبع : شهرداری تهران

تشریح اولویت‌های حمل ونقل عمومی پایتخت در سال 95

تشریح اولویت‌های حمل ونقل عمومی پایتخت در سال 95

معاون شهردار تهران افزایش دو برابری سیستم‌های هوشمند پایتخت و افزایش 3 تا 5 برابری خرید ناوگان اتوبوسی تهران را اولویتهای نخست سال 95 حوزه حمل ونقل شهرداری پس از توسعه مترو خواند.

معاون شهردار تهران افزایش دو برابری سیستم‌های هوشمند پایتخت و افزایش 3 تا 5 برابری خرید ناوگان اتوبوسی تهران را اولویتهای نخست سال 95 حوزه حمل ونقل شهرداری پس از توسعه مترو خواند.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه امکان مشارکت بخش خصوصی در پروژه های حمل ونقل و ترافیک فراهم شده است که تمایز بسیار چشمگیری بودجه سال 95 نسبت به سنوات گذشته است، گفت: در شهرداری تهران تاکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام وجوددارد. این در حالیست که خط6، 7 و فرودگاه حضرت امام(ره) در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه مترو همچنان اولویت اول شهرداری تهران است و به لحاظ بودجه نیز بیشترین بخش را در حوزه حمل ونقل عمومی به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: توسعه جهشی هوشمندسازی حمل و نقل شهری اولویت دوم ماست که با جذب سرمایه گذاران توسعه دوبرابری سیستم های هوشمند در پایتخت مورد تاکید و برنامه ریزی قرار گرفته است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه وسعت شهر تهران بیش از 700 کیلومترمربع با 4000 کیلومتر شبکه معبر اصلی اعم از بزرگراهی، شریانی درجه یک و دو دارد که نمی توان آن را به روش‌های انسانی و دستی کنترل کرد، گفت: نظارت هوشمند و کنترل بر جریان ترافیک در پایتخت بسیار حائز اهمیت است. از اینرو افزایش دو برابری تجهیزات کنترل ترافیک پایتخت را در سال 95 خواهیم داشت که نقش شایانی در نظم بخشی ترافیک تهران و ارتقاء فرهنگ ترافیک خواهد داشت.

تشکری هاشمی در ادامه به توسعه حمل ونقل اتوبوسی پایتخت در سال 95 اشاره و تصریح کرد: در سال95 بنا نداریم ناوگان مورد نیاز شهر را خودمان خریداری کنیم بلکه این مهم از طریق بخش خصوصی در مدل جدید سرمایه گذاری محقق می شود.

به گفته وی مشارکت بخش خصوصی در این بخش با مدل جدول زمانی صورت می گیرد و در این مدل تعداد مسافران و حجم تردد نقشی نداشته به این صورت که بر مبنای پیمایش کیلومتر، پول دریافت خواهند کرد.

تشکری هاشمی ادامه داد: بودجه‌ای بالغ بر 70 میلیارد تومان برای ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسی پایتخت در نظر گرفته شده که در این مدل متغیرهای تعداد ناوگان، قیمت پایه هر کیلومتر و میزان پیمایش اتوبوس‌ها مد نظر قرار می گیرد. به طور واضح‌تر تعداد اتوبوس ضرب در میزان پیمایش ضرب در قیمت واحد پیمایش باید معادل بودجه مصوب شورای شهر شود .

وی تاکید کرد: بودجه در نظر گرفته شده از سوی شورای شهر در مدل تعریف شده مشارکت بخش خصوصی این امکان را فراهم کرده که 3 تا 5 برابر اعتبار مصوب شده ناوگان تامین شود.

بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، معاون شهردار تهران همچنین به نوسازی ناوگان تاکسی پایتخت پرداخت و گفت: با توجه به اینکه بیش از 11 هزار تاکسی فرسوده برای نوسازی ثبت نام کرده اند این مهم حتما در سال جاری محقق می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha