• سه‌شنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ / ۰۸:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 95011704988
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

اینجا پس‌کوچه‌ها هم پارکینگ شده‌اند

اینجا پس‌کوچه‌ها هم پارکینگ شده‌اند

ایسنا/خراسان شمالی رفتن به مرکز شهر با خودوری شخصی و یا آژانس در هر فاصله زمانی برای خرید، مطب دکتر و یا انجام هر کار دیگر بسیار سخت شده است.

رفتن به مرکز شهر با خودوری شخصی و یا آژانس در هر فاصله زمانی برای خرید، مطب دکتر و یا انجام هر کار دیگر بسیار سخت شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، پیدا کردن سه متر فضا در اکثر خیابان‌های مرکزی شهر بجنورد در فاصله زمانی 9 صبح تا 9 شب حکم کیمیا را دارد و اگر در این فاصله زمانی به برخی از خیابان‌های مرکزی شهر مراجعه کنیم خودروهایی را خواهیم دید که در حاشیه خیابان‌ها پارک شده و البته بیشتر این خودروها نیز متعلق به کاسبان و یا کارمندان ادارات هستند.

بیشتر شهروندان بجنوردی برای انجام کارهایی که بیشتر از نیم و یا یک ساعت به طول نمی‌انجامد مجبور هستند خودروهای خود را در کوچه و پس کوچه‌های اطراف خیابان‌های اصلی پارک کنند اما در این کوچه‌ها نیز جای پارک به سختی پیدا می‌شود و حتی در برخی از نقاط، خودروها در دو ردیف پارک شده و فضایی برای تردد خودروهای دیگر وجود ندارد.

در برخی از کوچه‌های این شهر که مجموعه‌ای از مطب‌های پزشکان وجود دارد، محلی برای پارک خودروهایی که حامل بیماران بد حال است وجود ندارد و بیماران مجبور هستند تا از خودروی شخصی و آژانس در حاشیه خیابان پیاده شوند و مابقی راه را تا مطب پیاده طی کنند.

در بسیاری از این کوچه‌ها نیز مدارس ابتدایی، متوسطه و مهدهای کودک وجود دارد اما تردد خودروها برای پیدا کردن محل پارک برای دانش آموزان امری تهدید کننده است.

البته شهرداری برخی از گاراژهای قدیمی و یا منازل واقع در کوچه‌ها که تخریب شده هنوز ساخته نشده‌اند را به عنوان پارکینگ در نظر گرفته اما در زمان اوج ترافیک وقتی به این مکان‌ها نیز مراجعه می‌کنیم جای سوزن انداختن وجود ندارد و بالاخره شخص مجبور می‌شود خودرویی خود را در محلی که کار دارد به صورت دوبله پارک کند و این امر خود موجب تشدید ترافیک در مرکز شهر می‌شود.

برخی از شهروندان زمانیکه از پیدا کردن محل پارک در کوچه‌ها ناامید می‌شوند خودروهای خود را در زیر تابلوهای پارک ممنوع و یا در صورت پارک با جرثقیل حمل خواهد شد، پارک می‌کنند این درحالیست که بعد از یکی دو ساعت زمانیکه برای سوار شدن به خودرو مراجعه می‌کنیم، می‌بینند که به پارکینگ انتقال داده شده است.

ساخت پارکینگ طبقاتی موضوعی است که مدت زیادی است در این شهر مطرح شده اما هنوز احداث آن به نتیجه نرسیده و این پروژه در این شهر اجرایی نشده است که برخی از مسئولان مرتبط در این حوزه توضیحاتی را ارائه داده‌اند.

سید حسین نقیب عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی درباره ساخت پارکینک طبقاتی با اشاره به اینکه طرح ساخت پارکینگ طبقاتی چند سالی مطرح است، گفت: این طرح در شورای اسلامی شهر بجنورد و شهرداری مورد بررسی قرار گرفت اما برای رسیدگی به برخی از موضوعات دیگر به کمیسیون ماده 5 ارجاع داده شد تا استاندار نظر نهایی خود را در خصوص اجرای این طرح اعلام کند.

وی افزود: چند ماهی است که این طرح به این کمیسیون ارجاع داده شده و به نظر می‌رسد روند پاسخ‌دهی به اجرای این طرح کمی طولانی شده است.

نقیب ادامه داد: افزایش یک طبقه به طبقات این پروژه یکی از مواردی بود که منجر شد تا این پروژه به کمیسیون ماده پنج ارجاع داده شود.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر باید پارکینگ‌ها این ظرفیت را داشته باشند که در زمان بحرانی طی نیم ساعت، 50 درصد از خودروهای پارک شده از آن خارج شود که این یکی دیگر از دلایلی بوده که موجب شده تا این طرح به این کمیسیون ارجاع داده شود.

این مسئول بیان کرد: علاوه بر آن در صورت تصویب طرح جامع ترافیکی قرار بر این است تا فاصله خیابان 17 شهریور تا امیریه تبدیل به پیاده راه شود در این صورت ساخت این پروژه توجیهی نخواهد داشت، که البته باید در خصوص سه مورد مذکور مهندسان ترافیک پاسخ فنی دهند.

وی با بیان اینکه ساخت این پروژه به همراه 135 واحد تجاری می‌باشد، تصریح کرد: شاید یکی از نگرانی‌های مسئولان ذی‌ربط بر این باشد که ساخت این واحدها نیز موجب افزایش ترافیک و ایجاد گره کور ترافیک در مرکز اصلی شهر شود.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد اضافه کرد: ایجاد اعتراضات مردمی بعد از ساخت این پروژه شاید یکی دیگر از دغدغه‌های مسئولان باشد به همین دلیل روند پی‌گیری به این طرح در کمیسیون ماده پنج طولانی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه پارکینگ طبقاتی دارای 440پارکینگ برای مردم و 135پارکینگ نیز به صورت اختصاصی است، توضیح داد: حدود دو هزار متر زمین برای اجرای این پروژه متعلق به سرمایه‌گذار و دو هزار و 400متر نیز متعلق به سرمایه‌گذار است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر برای اجرای این پروژه باید سرمایه گذار مبلغ 40 میلیارد تومان و شهرداری 11میلیارد تومان سرمایه گذاری کند.

مصطفی وثوق کارشناس دفتر فنی استانداری خراسان‌شمالی نیز در گفت و گو با ایسنا منطقه خراسان‌شمالی در پاسخ به این سوال که چرا روند تایید و یا عدم تایید اجرای این پروژه در کمیسیون ماده پنج طولانی شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ساخت پارکینگ طبقاتی پروژه بزرگی است و در منطقه خاصی اجرایی می‌شود، روند بررسی آن نیز دقیق‌تر و کارشناسی‌تر می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع ترافیک به تازگی تصویب شده است، گفت: باید این پروژه مطابق این طرح اجرایی شود.

وثوق افزود: از سوی دیگر بررسی‌ها بر روی ورودی و خروجی این پارکینگ در حال انجام است که باید برای اعلام نظر نهایی در اجرای آن، به پایان برسد.

وی با بیان اینکه هنوز بحث‌های تملکی آن نیز مطرح است، ادامه داد: باید زمین اجرای این پروژه به صورت کامل تملک شود که هنوز این امر به پایان نرسیده است.

این مسئول در پاسخ به این سوال که گفته شده مسئولان استانی تمایل چندانی بر اجرای این پروژه ندارند، اظهار کرد: در صورتیکه که مشکلات فنی این پروژه به طور کامل اجرایی شود، مسئولان در اجرای آن مشکلی نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا بر افزایش یک طبقه به این پروژه موافقت خواهد شد، توضیح داد: باید این موضوع از لحاظ فنی بررسی شود و اگر از لحاظ فنی مشکلی وجود نداشته باشد، این موضوع نیز اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha