• شنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95011403045
  • خبرنگار : 71415

اذعان اوباما به کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی آمریکا

اذعان اوباما به کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی آمریکا

رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد که غیرنظامیان قربانی حملات پهپادهای آمریکایی "در گذشته" بوده‌اند اما گفت که دولت واشنگتن در حال حاضر نسبت به این که به محل حضور زنان و کودکان حمله شود "بسیار محتاط" است.

رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد که غیرنظامیان قربانی حملات پهپادهای آمریکایی "در گذشته" بوده‌اند اما گفت که دولت واشنگتن در حال حاضر نسبت به این که به محل حضور زنان و کودکان حمله شود "بسیار محتاط" است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روز جمعه‌اش در شهر واشنگتن نسبت به افزایش تعداد غیرنظامیانی که در حملات پهپادهای آمریکایی در لیبی،‌ سوریه، سومالی و دیگر کشورها هدف قرار می‌گیرند، مورد پرسش خبرنگاران قرار گرفت.

اوباما در پاسخ به پرسشی در این باره اظهار کرد: در گذشته انتقادهای مشروعی مطرح شده مبنی بر این که ساختار قانونی که حول استفاده از حملات پهپادی وجود دارد آن طور که باید دقیق نیست. هیچ تردیدی وجود ندارد که غیرنظامیان در چنین حملاتی کشته شدند در حالی که نباید چنین اتفاقی می‌افتاد.

وی افزود: در چند سال گذشته دولت آمریکا تلاش زیادی کرده که جلوی کشته شدن غیرنظامیان را بگیرد. در وضعیت جنگی می دانید که ما باید زمانی که عملکرد مناسبی نداریم مسئولیت آن را بر عهده بگیریم.

این اظهارات اوباما پس از آن مطرح شده که حملات اخیر پهپادهای آمریکا و دیگر حملات هوایی این کشور تعداد زیادی از مردم عادی را قربانی کرده‌اند.

در ماه فوریه حمله به یک کمپ آموزشی متعلق به تروریستهای داعش در غرب لیبی باعث کشته شدن بیش از 40 نفر از مردم شد. همچنین یک حمله پهپادی علیه الشباب در سومالی در تاریخ 5 مارس نیز باعث کشته شدن 150 نفر شد. در ماه فوریه نیز در یک حمله پهپادی در خاک یمن ده‌ها تن کشته شدند.

در ماه اکتبر گذشته نیز یک هواپیمای AC-130 آمریکا به اشتباه به یک بیمارستان در افغانستان که تحت مدیریت سازمان پزشکان بدون مرز قرار داشت حمله کرد و این سازمان خواهان تحقیقات درباره حمله به عنوان یک جنایت جنگی شد.

اوباما با این حال خاطر نشان کرد، آمریکا معیارهای قدرتمندی برای دریافت اطلاعات مربوط به اهداف حملاتش استفاده می‌کند و این اطلاعات، یک بار، دو بار و حتی سه بار قبل از حمله چک می شوند.

وی ادامه داد: آمریکا به اردوگاه هایی حمله می‌کند که آشکارا در هدایت دسیسه ها برای آسیب به آمریکا دست داشته و یا از فعالیت‌های داعش یا القاعده حمایت می‌کنند. پس از مشخص شدن چنین مساله ای یک حمله انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha