یک صادرکننده زعفران با اشاره به رفع تحریمها و امکان برقراری روابط بانکی با دیگر کشورها در آینده نزدیک، گفت: شرکت «زعفران حمید 110» برای توسعه فعالیتهای صادراتی خود در سال 1395 برنامهریزی کرده و بر همین اساس، هیات تجاری ایران را در سفر خرداد ماه سال آینده به آلمان همراهی میکند.
حمیدرضا محلاتی در گفتوگو با خبرنگار بازار ایسنا بیان کرد: این شرکت درسال 1375 به منظور فعالیت در زمینه تولید، بستهبندی و توزیع زعفران تاسیس شده وهمواره بر این تلاش بوده که با تامین و ارائه محصولات خود با بالاترین کیفیت و بهداشتیترین و سالمترین شکل ممکن ضمن ارتقا سطح کیفی بازار، به جلب رضایت و اعتماد مصرف کنندگان بپردازد.
مدیرعامل زعفران حمید 110، خطمشی همیشگی مجموعه را توسعه، کارآفرینی و حفظ سلامت محصول دانست و افزود: هدف از طراحی و ساخت این مجموعه تولیدی، ارائه خدمتی نوین بر حسب وظیفه بوده است.
وی تاکید کرد: زعفران یکی از محصولات استراتژیک و مهمترین محصول کشاورزی ایران است که از نظر صادرات غیرنفتی نیز برای کشور اهمیت ویژهای دارد؛ بنابراین این مجموعه سعی دارد که با به کارگیری تکنولوژی پیشرفته و روز دنیا اقدام به بستهبندیهای شکیل برای جذب متقاضی در بازارهای بینالمللی کند.
محلاتی گفت: حضور در بازارها خارجی اهمیت زیادی دارد چرا که با انجام این فرایند از دو معضل کنونی جلوگیری میشود؛ نخست آن که دیگر بعضی از کشورها نمیتوانند زعفران را به صورت فلهای از ایران خریداری و با نام تولید آن کشور وارد بازارهای جهانی میکنند و دوم اینکه قاچاق این کالای با ارزش از بین میرود.
این صادرکننده زعفران بیان کرد: در حال حاضر ایران با تولید سالانه 250 تن زعفران، 98 درصد از کل تولیدات محصول مورد اشاره را در دنیا به خود اختصاص داده اما اسپانیا با تولید یک تن زعفران، صادرات بیشتری نسبت به ایران دارد.
به گفته وی ضعف بستهبندی و مشکلات مربوط به صادرات باعث شده، اسپانیا زعفران ایران را با قیمت پایین خریداری و با بستهبندی شکیل و قیمت بالاتر به نام خود به دنیا صادر کند.
بستهبندی مدرن در زعفران حمید 110
مدیرعامل زعفران حمید 110، افزود: افزایش کیفیت محصولات ارائهشده در چهارچوب استانداردهای حاکم در دنیا، امری نیست که به طور اتفاقی حاصل شود و این امر بر اساس دیدگاه بلندمدت شرکت در زمینه تولید و عرضه محصولات به دست آمده است.
وی اظهار کرد: بستهبندی محصولات در شرکت زعفران حمید 110، در سه سال نخست فعالیت این شرکت بهصورت سنتی انجام میشد اما از سال 78 به سمت صنعتی شدن گام برداشت و از سال 90 نیز برند این شرکت ارتقا یافت که بهدنبال آن موفق به دریافت گواهینامههای معتبر داخلی و خارجی شد.
محلاتی ادامه داد: این شرکت از همان نخستین سال فعالیت خود مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو و شماره بهرهبرداری و پروانه بهداشت دریافت کرد. در سال 94 نیز موفق به دریافت استاندارد ملی ایران شد و همچنین تاکنون از برخی سازمانهای مهم بینالمللی گواهینامه دریافت کرده که از جمله میتوان به «هلال» در مالزی اشاره کرد.
وی گفت: در حال حاضر دو نوع خط بستهبندی در شرکت زعفران حمید 110 قرار داد؛ یک نوع برای مصرف داخلی و دیگری برای صادرات که در هر دو خط به حفط کیفیت، بهداشت و استاندارد محصولات توجه میشود.
به گفته محلاتی در بستهبندی محصولات این شرکت از عامل انسانی بهره گرفته میشود که با وجود افزایش هزینه، ظرافت بیشتری به کار میبخشد.
برنامهریزی برای ایجاد صنایع وابسته
مدیرعامل زعفران حمید 110، بیان کرد: این شرکت در سالی که رو به پایان است به بخش اعظمی از اهداف تعیین شده خود رسید که برای مثال میتوان به خرید یک مزرعه زعفران در گناباد، افزایش ظرفیت تولید و برندسازی در بازار داخل اشاره کرد.
وی افزود: زعفران حمید 110، در گذشته حضور فعالی در حوزه صادرات داشت اما با گسترش تحریم و ایجاد محدودیتهای بانکی از میزان حضور این برند در بازارهای بینالمللی کاسته شد.
محلاتی، ادامه داد: این شرکت برای افزایش ظرفیت تولید و صادرات به کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس در سال 95 هدفگذاری کرده، زعفران حمید 110، همچنین در حال مذاکره با انگلستان و برخی کشورهای جنوب شرق آسیاست.
به گفته مدیرعامل شرکت «زعفران حمید 110»، مجموعه تحت مدیریت وی ایجاد صنایع وابسته مانند چای، نبات، دمنوش، شربت، نوشابه و روغن زعفران را در دستور کار سال آینده خود قرار داده است.
وی بیان کرد: این شرکت در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی خود پس از حمایت از مسابقات ربوکاپ دانشگاه شریف در سال جاری، در حال ورود به فعالیتهای ورزشی و فرهنگی و راهاندازی تیمهای ژیمناستیک نونهالان و نوجوانان است.
انتهای پیام
نظرات