• چهارشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 94121207974
  • منبع : نمایندگی گلستان

فرماندار گنبدکاووس:

آگاهی بخشی، نسل جوان را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد

آگاهی بخشی، نسل جوان را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد

ایسنا/گلستان ‌معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اثرات مخرب آسیب‌های اجتماعی بر جامعه و خانواده، بر آگاهی بخشی به نسل جوان و نوجوان در خصوص این آسیب ها و مصون سازی آنان تاکید کرد.

‌معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اثرات مخرب آسیب‌های اجتماعی بر جامعه و خانواده، بر آگاهی بخشی به نسل جوان و نوجوان در خصوص این آسیب ها و مصون سازی آنان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گلستان، مهندس محمد حمیدی در مراسم پایانی سومین جشنواره نوجوان سالم در این شهرستان، گفت: امروز فضای مجازی، اعتیاد به مواد مخدر، شبکه‌های ماهواره‌ای، افزایش آمار طلاق و اختلافات خانوادگی از مهمترین آسیب‌های جامعه است که تنها راه مصون ماندن نسل جوان از این آسیب‌ها، آگاهی بخشی به آنان است.

وی افزود: امروز اثرات تخریبی آسیب‌های اجتماعی بویژه در حوزه فضای مجازی که توسط دشمنان به صورت دقیق و پیچیده برنامه ریزی و طراحی شده از بمب اتم بدتر است و این آسیب‌ها در راستای سست کردن پایه‌های اجتماع و خانواده است.

حمیدی، نقش معلمان و خانواده‌ها را در آگاهی بخشی به نسل نوجوان و جوان مهم دانست و اضافه کرد: برقراری رابطه دوستانه با فرزندان و تشویق آنان به مطالعه و استفاده از مطالب مفید فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از نوجوانان و جوانان نیز خواست به سخنان معلمان و والدین خود توجه داشته باشند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین بااشاره به هویت و پیشینه تاریخی و فرهنگی ملت ایران، یادآور شد: امروز دشمنان با بمباران اطلاعاتی غیر واقعی و مخرب، در پی دور کردن نسل جوان از این هویت و پیشینه تمدنی هستند.

حمیدی گفت: نسل نوجوان و جوان ایرانی بایستی با مطالعه دقیق پیشینه تاریخی، فرهنگی و تمدنی و اسلامی خویش و با خوب درس خواندن و تربیت صحیح، نقشه‌های دشمن در این حوزه را خنثی کند.

این کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز درحاشیه این مراسم گفت: فراخوان سومین جشنواره نوجوان سالم از آبان 94 با موضوع آسیب‌های اجتماعی و در رشته‌های مقاله نویسی، نقاشی، عکس، پوستر، فیلم کوتاه، روزنامه دیواری و انشاء ویژه دانش آموزان و ایده پردازی ویژه معلمان در مدارس آغاز شد.

فاطمه آقابزرگ افزود: درمدت فراخوان جشنواره که بیشتر با هدف افزایش آگاهی نوجوانان از آسیب‌ها و راهکارهای پیشگیری از آن برگزار شد، 300 اثر دانش آموزی و 17 اثر معلمان به دبیرخانه ارسال شد.

وی گفت: با بررسی آثار توسط هیات داوران افزون بر 70 اثر در بخش دانش آموزی و 10 اثر در بخش معلمان شایسته تجلیل معرفی شد که امروز از صاحبان آن با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.

دراین جشنواره که باهمکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، شورای آموزش و پرورش و برخی نهادها و ادارات گنبدکاووس برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش، برخی مسئولان و اولیای دانش آموزان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha