• شنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94120805023
  • خبرنگار : 71477

انتقاد روسیه از "نقض حقوق بشر" در آمریکا، ترکیه و اوکراین

کمیسیونر وزارت امور خارجه روسیه در زمینه حقوق بشر، دموکراسی و اجرای قانون تاکید کرد، گزارش عفو بین الملل بیانگر مشکلات فراگیر در آمریکا و وخیم شدن وضعیت حقوق بشر در ترکیه است.

کمیسیونر وزارت امور خارجه روسیه در زمینه حقوق بشر، دموکراسی و اجرای قانون تاکید کرد، گزارش عفو بین الملل بیانگر مشکلات فراگیر در آمریکا و وخیم شدن وضعیت حقوق بشر در ترکیه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، کنستانتین دولگف، کمیسیونر وزارت امور خارجه روسیه در زمینه حقوق بشر، دموکراسی و اجرای قانون گفت: این گزارش بار دیگر بیانگر مشکلات فراگیر و سیستماتیک در آمریکا است چرا که زندان گوآنتانامو همچنان باز است، مجازات اعدام منسوخ نشده، مجریان شکنجه‌های مخوف در برنامه بازداشت‌های غیرقانونی سازمان سیا همچنان حضور دارند و پلیس آمریکا از سلاح علیه شهروندان غیرمسلح استفاده می‌کند.

وی افزود: اشاره شد که شورای حقوق بشر سازمان ملل در تازه‌ترین بررسی دوره‌ای جهانی‌اش حول محور آمریکا 342 مورد توصیه به این کشور کرده که واشنگتن تعداد اندکی از آنها را قبول کرده است.

دولگف ادامه داد: به علاوه این گزارش وخامت قابل ملاحظه‌ای را در وضعیت حقوق بشر ترکیه ثبت کرده که نشان می‌دهد در حال حاضر وضعیت آزادی بیان و آزادی گردهمایی‌های صلح آمیز بسیار تنزل یافته و وخیم شده است. سوء‌ استفاده از قدرت و رفتار خشونت آمیز پلیس نیز به همراه تضعیف استقلال قوه قضاییه ذکر شده است.

اما به گفته دولگف، گزارش عفو بین الملل درباره نقض حقوق بشر در سراسر جهان حقایق متعدد و فاحش درباره نقض حقوق بشر توسط مقامات کی‌یف را نادیده می‌گیرد.

وی گفت: عفو بین الملل نتایجی را تایید می‌کند که پیشتر توسط هیات‌های حقوق بشر بین‌المللی در چارچوب سازمان ملل، شورای اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا به دست آمده و حاکی از آن است که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که مقامات اوکراین تحقیقات موثر و غیر جانبدارانه‌ای را در خصوص جرائم رخ داده در میدان و اودسا و عملیات تنبیهی در شرق کشور، انجام داده باشند. به علاوه نمونه‌های بسیاری نیز از نقض شدید حقوق بشر، اجرا نکردن قوانین بشر دوستانه بین‌المللی توسط مقامات اوکراین حذف شده‌اند.

علاوه بر این سانسور سیاسی و سرکوب مخالفان، زندانیان سیاسی، بازداشت و متفرق کردن معترضان صلح جو، افراد مفقود شده، بازداشت‌های داوطلبانه، شکنجه و رفتارهای خشونت آمیز، سرکوب بی‌سابقه آزادی مطبوعاتی و آزادی بیان و نقض قوق انتخاباتی توسط اوکراینی‌ها در این گزارش ذکر نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha