معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید براینکه باید توسعه مدارس غیردولتی الگوپذیر باشد و توسعه صرف مدنظر نیست گفت: اگر در یک منطقه مدرسه داشته باشیم، منطقی نیست که یک مدرسه دیگر در مجاورت آن تاسیس شود.
مرضیه گرد در گفتوگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره روند توسعه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آینده اظهار کرد: توسعه مدارس غیردولتی باید متناسب با الگوی توسعه مدارس همان استان باشد.
وی افزود: اگر در یک منطقه مدرسه داشته باشیم، منطقی نیست که یک مدرسه دیگر در مجاورت آن تاسیس شود.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکتهای مردمی و خانواده با بیان اینکه توان مالی موسس، درخواست و تقاضای مردم، شرایط موجود و آمار جمعیتی مدارس و یک منطقه باید حتما در تاسیس یک مدرسه غیردولتی جدید سنجیده شود گفت: رویکرد ما این است که مدارس عامالمنفعه، خیریه و مشارکتی گسترش یابند. یکی دیگر از نیازها، راهاندازی مدارس فنی و حرفهای است که سازوکار خودش را دارد و باید علاوه بر ساختمان و بنا، تجهیزات کارگاهی نیز تامین شوند.
گرد تاکید کرد: در واقع آموزش و پرورش اجازه دارد اگر داوطلبی قصد تاسیس مدرسهای را داشت و شرایط و صلاحیتش احراز شد، مجوز تاسیس مدرسه غیردولتی را صادر کند، البته اعطای این مجوز باید منوط به پیروی از شرایط گفته شده باشد؛ علاوه بر این باید توجه کرد که مدارس غیردولتی باید الگو و سرآمد بوده و از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه قصد ما این است توسعه مدارس غیردولتی الگو پذیر باشد و توسعه صرف مدنظر نیست عنوان کرد: در حال حاضر 13 هزار مدرسه غیردولتی در کشور فعال است و یک میلیون و 300 هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
انتهای پیام
نظرات