• دوشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 94120302256
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

آغازبکار کنفرانس ملی باز اندیشی و آینده نگری در نظام آموزش

آغازبکار کنفرانس ملی باز اندیشی و آینده نگری در نظام آموزش

کنفرانس ملی باز اندیشی و آینده نگری در نظام آموزش و یادگیری ایران با حضور دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش ، دکتر نصیری سرپرست کمیسیون ملی یونسکو و دکتر حسینی قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش آغاز به کار کرد .

کنفرانس ملی باز اندیشی و آینده نگری در نظام آموزش و یادگیری ایران با حضور دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش ، دکتر نصیری سرپرست کمیسیون ملی یونسکو و دکتر حسینی قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش آغاز به کار کرد .

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر سعدالله نصیری قیداری سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در مراسم افتتاحیه برگزاری کنفرانس ملی باز اندیشی و آینده نگری در نظام آموزش و یادگیری ایران، ظرفیت سازی نظام آموزشی ایران با توجه به تحولات رایج اجتماعی، اقتصادی و فناوری ، کمک به تقویت ساز و کارهای مورد نیاز برای ارتقای آینده نگری و پایداری در سیاست های کلان آموزشی و ترویج رویکرد بین بخشی و بین نهادی در سیاست های آموزشی را از اهداف برگزاری این کنفرانس اعلام کرد.

وی افزود: ایجاد ارتباط بین یونسکو و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی ایران که در زمینه‌های آموزشی، تربیتی، علمی، فرهنگی و ارتباطات فعالیت دارند، تسهیل و توسعه ارتباط با کمیسیون‌های ملی یونسکو در کشورهای دیگر و به ویژه کشورهای منطقه، به منظور همکاری در اجرای برنامه‌ها و انجام مطالعات مشترک از وظایف کمیسیون ملی یونسکو در ایران است و برگزاری کنفرانس ملی باز اندیشی و آینده نگری در نظام آموزش و یادگیری ایران در همین راستا است.

دکتر نصیری گفت: کمیسیون ملی یونسکو تجارب جهانی در حوزه های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و مصوبات سازمان یونسکو را در کارگروههای خود به بحث و تبادل و نظر گذاشته و برای اجرای آنها با رعایت مقتضیات بومی با دستگاههای اجرایی کشور هماهنگی می کند.

وی افزود: برگزاری کنفرانس ملی باز اندیشی و آینده نگری در نظام آموزش و یادگیری ایران از طرف کمیسیون ملی یونسکو به سازمان یونسکو پیشنهاد شد که پس از تصویب این سازمان در حال برگزاری آن هستیم و گزارش آن به یونسکو ارسال خواهد شد که این موضوع نشان دهنده نقش فعال کمیسیون ملی یونسکو در ایجاد تعامل دستگاههایی اجرایی کشور با سازمان جهانی یونسکو ، انتقال نظرات جمهوری اسلامی ایران به این سازمان و همچنین اجرای کردن مصوبات این سازمان در کشور است.

بر اساس این گزارش ، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در برگزاری کنفرانس ملی باز اندیشی و آینده نگری در نظام آموزش و یادگیری ایران مشارکت دارند و فناوری های جدید و توسعه فضاها و محتوای آموزشی، پیوند آموزش، یادگیری و جهان کار، آموزش شهروندی در جوامع یادگیرنده و آینده نگری در آموزش و یادگیری محورهای اصلی این کنفرانس هستند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در این کنفرانس دو روزه 6 میزگرد تخصصی با حضور صاحبنظران داخلی و بین‌المللی برگزار شده و بیانیه پایانی نیز ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha