• یکشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94120201403
  • منبع : نمایندگی سمنان

توزیع رایگان افزون بر ۸۰۰ هزار اصله نهال در استان سمنان

توزیع رایگان افزون بر ۸۰۰ هزار اصله نهال در استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس اداره جنگل‌داری منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برنامه اداره‌کل منابع طبیعی این استان برای توزیع افزون بر ۸۰۰هزار اصله نهال رایگان در هفته منابع طبیعی و روزهای پایانی سال خبر داد.

رئیس اداره جنگل‌داری منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برنامه اداره‌کل منابع طبیعی این استان برای توزیع افزون بر ۸۰۰هزار اصله نهال رایگان در هفته منابع طبیعی و روزهای پایانی سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، «بهزاد گلابیان» اظهار کرد: این نهال‌ها هم‌زمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۱ اسفند در میان مردم و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان توزیع می‌شود.

وی هدف از توزیع نهال‌ها را افزایش فرهنگ درختکاری در میان مردم و افزایش سرانه فضای سبز شهری و ایجاد مشارکت میان مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته منابع‌طبیعی امسال با شعار مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم در اقصی‌نقاط این استان برگزار می‌شود.

رئیس اداره جنگل‌داری منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بااشاره به توزیع گونه‌های درختی متنوع در این هفته، افزود: کاج، سرو شیرازی، سرو خمره‌ای، سنجد، اقاقیا، ابریشم مصری، سنجد، زیتون تلخ و ... از جمله گونه‌های سازگار با اقلیم و آب و هوای این استان هستند که توزیع می‌شوند.

گلابیان با بیان این‌که این گونه‌ها در نهالستان‌های استان تولید شدند، ادامه داد: با توجه به ظرفیت تولید نهال در نهالستان‌های استان سمنان، پارسال نیز ۸۰۰ هزار اصله نهال تولید و توزیع شده بود.

وی با بیان این‌که با اشاره به وسعت بیش از 9 میلیون هکتاری این استان، خاطرنشان کرد: از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان ۳۵۲ هزار هکتار آن را جنگل‌های پهن برگ خزری، سوزنی برگ و جنگل‌های بیابانی و پارک های جنگلی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha