• سه‌شنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94112013022
  • خبرنگار : 71089

شکست برنامه‌های تنبیهی سازمان ملل علیه کره شمالی

کارشناسان سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند، تحریم‌های اعمال شده از سوی این سازمان علیه کره شمالی برای جلوگیری از توسعه برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک، پس از گذشت 10 سال با شکست مواجه شده است.

کارشناسان سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند، تحریم‌های اعمال شده از سوی این سازمان علیه کره شمالی برای جلوگیری از توسعه برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک، پس از گذشت 10 سال با شکست مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارشناسان سازمان ملل با ارائه گزارشی محرمانه که در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته، اعلام کردند که سوال‌های جدی درباره تاثیر رژیم تحریمی سازمان ملل وجود دارد.

نشست کارشناسی مذکور در حالی برگزار شد که شورای امنیت سازمان ملل درصدد اعلام قطعنامه جدید برای مجازات بیشتر کره شمالی به دلیل چهارمین آزمایش هسته‌ای‌اش و پرتاب موشک بالستیک است.

کارشناسان اعلام کردند: تحریم‌ها نتوانسته‌ است کره شمالی را از توسعه تدریجی و گسترش ظرفیت‌های موشکی و هسته‌ای خود بازدارد.

بررسی های انجام شده در این نشست نشان می‌دهد که پیونگ یانگ در شکستن تحریم‌ها موفق عمل کرده و کارشناسان سازمان ملل می‌گویند که اعضای این سازمان به خصوص کشورهای آفریقایی در اجرای ناموافق و کامل تحریم‌ها اعمال شده مقصر هستند.

با وجود عدم موفقیت سازمان ملل در قبال کره شمالی، این نشست پیشنهاد اضافه شدن سه موسسه دیگر در کره شمالی و چهار فرد به لیست سیاه تحریم‌های سازمان ملل را داد که براساس تحریم‌ها این افراد دارایی‌هایشان مسدود و ممنوع السفر می‌شوند.

همچنین آنها پیشنهاد اضافه شدن برخی فناوری‌های موشکی به لیست فعالیت‌های تجاری ممنوع شده برای کره شمالی را داده و خواستار تقویت تدابیر اعمال شده برای جلوگیری از آموزش متخصصان کره شمالی در این امور شدند.

شورای امنیت چهار قطعنامه تحریمی علیه کره شمالی از زمان اولین آزمایش هسته‌ای این کشور در سال 2006 اعمال کرده است اما کارشناسان سازمان ملل اعلام کرد که هیچ گونه شواهدی مشاهده نمی شود که این کشور تصمیم برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیکش داشته باشد.

کره شمالی علاوه بر گسترش تدریجی برنامه هسته‌ای‌اش ساخت زیردریایی‌های خود را نیز توسعه داده و همچنین وعده داده است موشک‌های دوربرد بیشتری بسازد.

این پیشرفت‌های هسته‌ای و موشکی در کره شمالی نگرانی‌ها را در حوزه امنیتی و انسان دوستانه در جامعه بین المللی افزایش داده است.

در این گزارش بر لزوم تعهد کامل همه اعضای سازمان ملل نسبت به اجرای کامل تحریم‌های این سازمان علیه کره شمالی تاکید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha