• شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۴ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94102615305
  • خبرنگار : 71415

ابراز تمایل دولت چچن برای مشارکت در بازسازی سوریه

نماینده رسمی جمهوری چچن در مسکو که به سوریه سفر کرده و با نخست وزیر این کشور دیدار کرد گفت، هنگامی که سرانجام صلح در سوریه برقرار شود دولت روسیه و جمهوری چچن از سرمایه‌گذاری برای بازسازی اقتصاد و زیرساخت‌های سوریه استقبال خواهند کرد.

نماینده رسمی جمهوری چچن در مسکو که به سوریه سفر کرده و با نخست وزیر این کشور دیدار کرد گفت، هنگامی که سرانجام صلح در سوریه برقرار شود دولت روسیه و جمهوری چچن از سرمایه‌گذاری برای بازسازی اقتصاد و زیرساخت‌های سوریه استقبال خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، زیاد سبسبی، نماینده رسمی جمهوری چچن در مسکو اخیرا به سوریه سفر کرده و با وائل نادر الحلقی، نخست وزیر سوریه دیدار کرد. سبسبی در دیدار با نخست وزیر سوریه نامه ای را از جانب رمضان قدیروف، رهبر جمهوری چچن خطاب به بشار اسد، رییس جمهور سوریه تحویل داد.

سبسبی به اسپوتنیک گفت: در آینده پروژه‌های سرمایه‌گذاری زیادی میان روسیه و سوریه وجود خواهد داشت. سوریه در حال حاضر در تدارک برای فرستادن محموله محصولات کشاورزی و مرکبات خود به روسیه است. در 25 ژانویه سال جاری نخستین بخش از صادرات تحت چارچوب همکاری جدید میان دو کشور انجام خواهد شد.

سبسبی به نخست وزیر سوریه به نمایندگی از دولت چچن گفت:‌ هنگامی که جنگ در سوریه پایان یابد جمهوری چچن به تامین و حمایت از بازسازی زیرساخت‌های از بین رفته سوریه خواهد پرداخت.

وی خاطرنشان کرد:‌ شرکت های چچنی تجربه زیادی در مساله بازسازی زیرساخت‌های بعد از جنگ دارند چرا که ما مشاهده کردیم چطور شهر گروزنی مرکز چچن بعد از جنگ داخلی در این منطقه تبدیل به یک شهر توسعه یافته و برخوردار از عالی‌ترین سطح زیرساخت شد.

این سناتور چچنی همچنین خاطرنشان کرد: به زودی تروریسم بین المللی از سوریه محو خواهد شد و این تفکر باعث تشویق سوری‌ها خواهد شد.

سبسبی همچنین از این مساله که به رغم جنگ در سوریه مردم این کشور همچنان مهربان و مهمان‌نواز هستند اظهار شگفتی کرد.

وی به نمایندگی از رمضان قدیروف پشتیبانی خود از سوری‌ها را اعلام کرده و گفت: مردم روسیه از اقدامات ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در سوریه حمایت می‌کنند. همچنین وائل الحلقی نیز به نوبه خود گفت خوشحال است که می بیند سوری‌ها حتی آن‌هایی که خارج از این کشور زندگی می کنند تمام تلاش خود را برای کمک به کشورشان انجام می‌دهند. نخست وزیر سوریه همچنین از تلاش‌های سوری‌های ساکن روسیه تحسین کرد و گفت که این تلاش‌ها سهم زیادی در آگاه کردن مردم سوریه نسبت به سرنوشت‌شان و گسترش آگاهی درباره اقدامات نیروهای مسلح روسیه در جنگ با تروریست‌ها در سوریه داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha