• سه‌شنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94102212689
  • خبرنگار : 71457

شرط و شروط مخالفان سوری برای مذاکره با دولت

شرط و شروط مخالفان سوری برای مذاکره با دولت

ریاض حجاب، نماینده مخالفان در گفت‌وگو با دولت سوریه هشدار داد، تا زمانی که "طرف‌های خارجی" سوریه را بمباران می‌کنند، مخالفان نخواهند توانست وارد مذاکرات شوند.

ریاض حجاب، نماینده مخالفان در گفت‌وگو با دولت سوریه هشدار داد، تا زمانی که "طرف‌های خارجی" سوریه را بمباران می‌کنند، مخالفان نخواهند توانست وارد مذاکرات شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ریاض حجاب، هماهنگ کننده کل هیات عالی مخالفان در مذاکرات با دولت سوریه در سخنانی پس از دیدار با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه گفت: نمی‌توان با نظام مذاکره کرد در حالی که طرف‌های خارجی مردم سوریه را بمباران می‌کنند.

ریاض حجاب که خود نخست‌وزیر دولت سوریه بود و اوت 2012 از نظام جدا شد افزود: در این چارچوب، قطعنامه 2254 شورای امنیت پیرامون سوریه را که بویژه در مورد توقف حملات با جنگنده‌ها و هدف‌ قرار دادن مناطق مسکونی و همچنین آزادسازی زندانیان و اراسال کمک‌ها است، یادآور می‌شویم.

سفر ریاض حجاب به پاریس و دیدارش با فرانسوا اولاند و لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در چارچوب آمادگی‌ها برای برگزاری مذاکرات میان مخالفان و دولت سوریه در ژانویه جاری صورت گرفت.

ریاست جمهوری فرانسه نیز در بیانیه‌ای در پایان این دیدار تاکید کرد که رئیس جمهوری فرانسه هشدار داده، "سنجش تمایل واقعی نظام برای مذاکره از طریق توقف بمباران کورکورانه‌ و گرسنه نگه داشتن مردم یک شهر به صورت کامل که نقض آشکار قوانین بین المللی است، صورت می‌گیرد."

فابیوس نیز با تکرار مواضع کشورش در قبال سوریه با طرح این ادعا که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نمی‌تواند در قدرت باقی بماند، تصریح کرد: پاریس با شورای امنیت برای اعمال فشار بر نظام برای پایان دادن به حملات بی هدف رایزنی خواهد کرد.

چندین طیف از مخالفان سوری نشستی را زیر نظر عربستان در ریاض برگزار کرده و 10 دسامبر گذشته از توافق خود بر سر تشکیل هیاتی برای مذاکره با نظام سوریه خبر دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha