• دوشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94102111874
  • خبرنگار : 71516

سه شهرک سوریه امروز چشم به راه کمک‌های انسانی

سه شهرک سوریه امروز چشم به راه کمک‌های انسانی

در حالی که امروز (دوشنبه) کمک‌های انسانی به سه شهرک محاصره شده سوریه از جمله مضایا به صورت همزمان وارد می‌شود، فعالان انگلیسی در پی اعمال فشار بر لندن و واشنگتن برای ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به ساکنان شهرک مضایا از طریق هوایی هستند.

در حالی که امروز (دوشنبه) کمک‌های انسانی به سه شهرک محاصره شده سوریه از جمله مضایا به صورت همزمان وارد می‌شود، فعالان انگلیسی در پی اعمال فشار بر لندن و واشنگتن برای ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به ساکنان شهرک مضایا از طریق هوایی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، قرار است براساس توافقی که صورت گرفته امروز (دوشنبه)، کمک‌های انسانی به شهرک‌های محاصره شده مضایا، الفوعه و کفریا وارد شود. این درحالی است که شهرک مضایا شاهد مرگ سوری‌ها از گرسنگی بوده و برخی مراکز پزشکی در این شهرک نیز از مسمومیت ساکنان به خاطر خوردن گیاهان و برگ درختان خبر می‌دهند.

این شهرک در حال حاضر با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه است.

خبرنگار الجزیره در لبنان نیز اعلام کرد که کاروان کمک‌های انسانی با 335 تن غذا، لباس و دارو از دمشق به سمت این شهرک حرکت خواهد کرد و یک کاروان ویژه نیز حامل 170 تن از حمص با نظارت سازمان ملل و با مشارکت صلیب سرخ و هلال احمر سوریه به سمت الفوعه و کفریا خواهد رفت.

ایاد نصر، سخنگوی دفتر امور انسانی سازمان ملل در قاهره گفت که این سازمان در حال تأمین نیازهای اساسی سوری‌ها در مناطق مختلف است اما این کمک‌ها کافی نیست و تنها باعث می‌شود تا ساکنان شهرک‌های محاصره شده زنده بمانند.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرد که مضایا نیاز به امدادرسانی مداوم دارد و برخی از بیمارستان‌ها به دلیل نداشتن دارو در حال تعطیلی هستند.

اتحادیه پزشکان عرب نیز خواهان اقدام بین‌المللی برای بهبود وضعیت انسانی در شهرک مضایا شدند.

همچنین فعالان انگلیسی تلاش می‌کنند تا کشورهای ابرقدرت را به انداختن مواد غذایی برای ساکنان مضایا از طریق هوایی ترغیب کنند مثل کاری که ائتلاف ضد داعش پیشتر برای سنجار عراق و کوبانی سوریه کرده بود.

فعالان سوری و انگلیسی عریضه‌ای را از طریق سایت پارلمان انگلیس مطرح کرده و در آن از دولت و پارلمان خواستند تا برای انداختن کمک‌های غذایی و دارویی برای ساکنان محاصره شده وارد عمل شوند.

اگر فعالان موفق به گرفتن 100 هزار امضا شوند پارلمان موظف است این عریضه را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس سابق حزب دموکرات‌های آزاد انگلیس نیز در نامه‌ای از نخست وزیر این کشور خواست تا انداختن کمک‌های غذایی برای ساکنان مضایا را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha