• یکشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۴ / ۰۴:۱۲
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 94102010975

آجرلو: AFC مثل چند کشور آفریقایی گوش به فرمان نیست/ تیم ملی و نمایندگان‌مان را تجهیز کنیم

آجرلو: AFC مثل چند کشور آفریقایی گوش به فرمان نیست/ تیم ملی و نمایندگان‌مان را تجهیز کنیم

مدیرعامل سابق باشگاه پاس می‌گوید کنفدراسیون فوتبال آسیا مانند چند کشور کوچک آفریقایی نیست که گوش به فرمان سعودی‌ها باشد.

مدیرعامل سابق باشگاه پاس می‌گوید کنفدراسیون فوتبال آسیا مانند چند کشور کوچک آفریقایی نیست که گوش به فرمان سعودی‌ها باشد.

مصطفی آجرلو در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اظهارات مقامات امارات و سعودی راجع به تحریم میزبانی فوتبال ایران اظهار کرد: در این‌باره دو موضوع مطرح است. موضوع نخست به اتفاقاتی برمی‌گردد که در چند سال اخیر توسط حکام سعودی رقم خورده است و موضوع دوم معطوف به مسائل ورزشی است. اما این دو موضوع اکنون به هم گره خورده است.

وی افزود: حکام جوان و ناپخته سعودی در این چند ساله شتابزده رفتار کرده‌اند. پس از شکست در سوریه و آگاهی از ناکارآمدی داعش، مشکلاتی را در یمن به وجود آوردند و بر اساس قولی که به آمریکا داده‌اند، فکر می‌کردند که می‌توانند یک هفته‌ای یمن را اشغال کنند. پس از شکست در این موضوع‌ها، آیت‌الله نمر را به شهادت رساندند. در این موضوع‌ها رفتار و سیاست سیاستمداران ایران و عربستان است که شرایط را رقم می‌زند و تاکنون عقلای ایران صبورانه و با شکیبایی موضوع‌ها را مدیریت کرده‌اند.

آجرلو افزود: با این حال رفتار ذوق زده و شتابزده حکام سعودی پای مسائل ورزشی را هم به میان کشیده است. آن‌ها دو پیشنهاد داده‌اند که اولی تکرار قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست و دومی برگزاری بازی‌های نمایندگان این کشور با ایران در یک زمین بی‌طرف که به نظر می‌رسد هر دو پیشنهاد غلط است.

وی با اشاره به پیشنهاد سعودی‌ها درباره تکرار قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا گفت: در مسابقه‌های بین‌المللی همچون رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا طرح چنین پیشنهادی جای تعجب دارد. مسئولان فوتبال عربستان در این تصور هستند که کنفدراسیون فوتبال آسیا هم مانند چند کشور کوچک آفریقایی عمل می‌کند و گوش به فرمان آن‌ها هستند اما مطمئن باشید چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

آجرلو درباره پیشنهاد دوم سعودی‌ها برای برگزاری بازی‌های نمایندگان ایران با تیم‌های عربستانی گفت: اگر آن‌ها چنین پیشنهادی دارند حتما به خاطر ناامنی در عربستانی و بی‌کفایتی مدیریت این کشور است. همان طور که عربستان جای امنی برای بیش از 10 هزار حاجی کشته شده و حدود 500 حاجی ایرانی نبود، حتما این کشور جای امنی برای بازیکنان فوتبال ایران نیست اما ما از خودمان مطمئن هستیم و می‌دانیم که ایران در امنیت کامل به سر می‌برد و بهترین میزبان برای کشورهای آسیایی بوده و هست.

وی با بیان اینکه رفتار شتابزده سعودی‌ها در ورزش نشات گرفته از سیاست کودکانه و غیر منطقی حکام سعودی در چند سال اخیر است، گفت: ما باید با خونسردی و آرامش پاسخ آن‌ها را بدهیم. پاسخ آرام و منطقی ما به آن‌ها این است که کشور ما در امنیت کامل است و اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید امنیت تیم‌های ایرانی را تامین کنید، خودتان این مشکل را حل کنید.

وی افزود: غالب کشور ما مسیر درستی را در پاسخگویی به سعودی‌ها در پیش گرفته و با گفتمانی منطقی و همراه با آرامش، حرف‌های آن‌ها را پاسخ داده است. از سال‌های قبل تاکنون عربستانی‌ها همواره برای ما مشکل‌ساز بوده‌اند. چه زمانی که در جنگ صدام علیه ایران به صورت پنهانی به آن‌ها کمک کردند و چه اکنون که به صورت آشکار در سوریه و یمن آتش فتنه را در منطقه روشن نگه داشته‌اند. اگر آن‌ها می‌خواهند مسائل ورزشی را در سیاست به هم بیامیزند خودشان می‌دانند اما ما چنین علاقه‌ای به این کار نداریم. به لطف خدا آرامش و امنیت کاملی در ایران برقرار است و به هیچ عنوان فدراسیون فوتبال نباید زیر بار میزبانی ایران از تیم‌های عربی در کشور دیگر برود.

آجرلو درباره راهکارهای تقویت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و همین طور قدرت گرفتن تیم ملی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی با توجه به رویارویی احتمالی ایران با عربستان و امارات گفت: روی صحبت من با مسئولان فوتبال و ورزش کشور است. متاسفانه در این چند سال نتوانستیم در حوزه فوتبال و ورزش مدیریت خوبی داشته باشیم. وقتی وزارت ورزش با فدراسیون فوتبال، فدراسیون فوتبال با چند باشگاه و... با هم اختلاف دارند، یعنی نمی‌توانیم با هم وحدت داشته باشیم و همه فکر می‌کنیم جایی که هستیم ملک پدری‌مان است. مگر قرار است بیش از 4 یا 8 سال رییس یا وزیر باشیم؟ چرا منفعت ملی را در نظر نمی‌گیریم؟ اگر مشکلات‌مان را حل کنیم و با هم متحد باشیم باید تلاش‌مان این باشد تا نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و همین طور تیم ملی را برای حضور در رقابت‌های انتخابی جام جهانی به صورت کامل آماده و حمایت کنیم. باید بدانیم که یک پرچم در ایران است و آن هم پرچم جمهوری اسلامی است با نام واحد «الله». باید شرایط را طوری رقم بزنیم تا برنده بازی باشیم؛ بازی با عرب‌هایی که به نظر من روی اعراب دوران جاهلیت را سفید کرده‌اند و تفاوتی با اعراب دوران ابوسفیان ندارند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور شیخ سلمان در انتخابات فیفا آیا منطقی است که فدراسیون فوتبال ایران از این فرد بحرینی حمایت کند؟ گفت: به اعتقاد من عرب‌هایی که اکنون در کشورهای عربی حاکمیت دارند قابل اعتماد نیستند. آن چیزی که در اسلام مطرح شده، تقدم در تقواست اما این اعراب عرب بودن خود را به رخ می‌کشند. به اعتقاد من در این حوزه نباید عجولانه تصمیم بگیریم. باید ورزشی‌های ما از سیاستمداران مشورت بگیرند. نباید مانند گذشته به خاطر گرفتن چند امتیاز فردی منفعت کلان ملی را از دست بدهیم. به اعتقاد من برای رای دادن نباید خودسر و بدون سیاست و بدون در نظر گرفتن فرآیند کلی و سیاست‌های کشور اقدام کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha