• شنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 94101910699
  • خبرنگار : 71518

لغو اردوی دوبی بهترین تصمیم پرسپولیس بود

خبیری: پای حیثیت شیخ سلمان در میان است/ سعودی‌ها یک عمر در AFC ناکام بوده‌اند

خبیری: پای حیثیت شیخ سلمان در میان است/ سعودی‌ها یک عمر در AFC ناکام بوده‌اند

عضو سابق هیات رییسه فدراسیون فوتبال و کارشناس مسائل فوتبال آسیا می‌گوید مسائل سیاسی در فوتبال دخیل نیست.

عضو سابق هیات رییسه فدراسیون فوتبال و کارشناس مسائل فوتبال آسیا می‌گوید مسائل سیاسی در فوتبال دخیل نیست.

محمد خبیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حاشیه‌هایی که مسئولان فوتبال عربستان و امارات، ایجاد کرده‌اند، گفت: در AFC دو کمیته وجود دارد که یکی از آن‌ها کمیته مسابقه‌ها است و دیگری هم کمیته اضطرار. زمانی که مسائل حساسی رخ می‌دهد، آن کمیته‌ها بررسی می‌کنند و آن‌ها هستند که در موارد خاص تصمیم‌گیری می‌کنند. آن‌ها تحت تاثیر مسائل سیاسی و فریادهایی که زده می‌شود، قرار نمی‌گیرند. آن کمیته‌ها بر اساس مقرراتی که دارند برخورد می‌کنند. البته نمی‌توان این گونه هم گفت که این فریادها بی‌تاثیر خواهد بود زیرا افرادی که در AFC نشسته‌اند انسانند و شاید تحت تاثیر قرار بگیرند.

وی افزود: باید نظرات خودمان را بر خلاف آن‌ها مطرح کنیم. کفاشیان در حال حاضر عضو کمیته اجرایی AFC است و می‌تواند حرف بزند اما همان طور که گفتم تصمیم نهایی را خود AFC می‌گیرد. در تصمیم آن‌ها مسائلی چون برقراری نظم و همین طور امنیت فوق‌العاده مهم است. اگر امنیت در کشوری وجود داشته باشد مسابقه فوتبال برگزار می‌شود اما اگر امنیت نباشد مسابقه را در کشور ثالث برگزار می‌کنند. البته این را هم باید بگویم اگر کشوری همچون عربستان بخواهد تورنمنتی برگزار کند باید به همه کشورهای شرکت کننده در آن مسابقه‌ها ویزا بدهد.

خبیری درباره واکنش مسئولان فدراسیون فوتبال ایران نیز گفت: ما باید مطابق مقررات و آیین‌نامه پیش برویم و اگر دیدیم آن‌ها بر خلاف آیین‌نامه عمل کرده‌اند باید اعتراض کنیم. اما قدر مسلم این مسئله به AFC بیش از ایران ضربه می‌زند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا بحرینی است، ممکن است در آینده مشکلاتی برای فوتبال ایران به وجود بیاید گفت: مطمئنا خیر. اگر بخواهد کاری انجام بدهد مطمئنا با او برخورد می‌شود. البته شیخ سلمان رابطه خوبی هم با کفاشیان دارد.

خبیری تاکید کرد: ‌کفاشیان حرف خیلی خوبی زد. او گفته بود تصمیم آخر را AFC می‌گیرد. نباید فراموش کنیم ما هم در AFC صدا داریم و می‌توانیم صحبت‌هایمان را مطرح کنیم. در AFC اگر صدایی بلند باشد کاربرد ندارد و آن‌ها بر اساس قوانین و مقررات عمل می‌کنند. زمانی که ایران با عراق در جنگ بود، یادم می‌آید ما از نظر فوتبالی ارتباط خوبی با عراقی‌ها داشتیم. ما هیچ وقت مسائل سیاسی را وارد ورزش نمی‌کنیم. البته ارتباط ما با آن‌ها از طریق واسطه بود. دکتر شمیم دبیر فدراسیون فوتبال عراق بود و من هم دبیر فدراسیون فوتبال ایران بودم. ما به یکدیگر احترام می‌گذاشتیم و باید بگویم در فوتبال مسائل سیاسی دخیل نیست.

وی افزود: من با اطمینان می‌گویم عربستانی‌ها یک عمر است می‌خواهند سیاست را در فوتبال دخالت دهند که هیچ وقت هم موفق نبوده‌اند.

خبیری درباره لغو اردوی پرسپولیس که قرار بود در دبی برگزار شود هم گفت: به اعتقاد من کار پرسپولیسی‌ها کاملا درست بود چون اردویی که آن‌ها قرار بود برگزار کنند، رسمی نبود و دلیلی نداشت که در امارات اردو بگذارند. الان با توجه به شرایط و التهاب‌هایی که وجود دارد جالب نیست در امارات اردویی برگزار کنیم. پرسپولیس کار درستی کرد که اردویش را لغو کرد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمات شیخ سلمان می‌تواند با انتخابات فیفا و حمایت کشورهای عربی از او در ارتباط باشد، گفت: نه چنین مسئله‌ای درست نیست. الان حیثیت و آبروی خود سلمان مطرح است. درست است که او فردی بحرینی است اما اگر کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد کند، می‌داند که با او برخورد می‌کنند و مسلما چنین کاری نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha