• یکشنبه / ۶ دی ۱۳۹۴ / ۰۲:۳۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 94100602866
  • خبرنگار : 71368

تونل‌های پایتخت پولی می‌شود؟

تونل‌های پایتخت پولی می‌شود؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران در خصوص سرانجام لایحه «اخذ عوارض تردد از معابرخاص شهری» توضیحاتی را ارائه کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران در خصوص سرانجام لایحه «اخذ عوارض تردد از معابرخاص شهری» توضیحاتی را ارائه کرد.

علیرضا دبیر در گفت‌وگو با خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری که همچنان در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است، گفت: این لایحه توسط شهرداری برای بررسی به کمیسیون بودجه آورده شده است که با حضور نماینده کمیسیون عمران و حمل‌ و‌نقل نیز بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث دریافت عوارض از سه تونل نیایش، توحید و رسالت و همچنین پل دو طبقه صدر در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است، تصریح کرد: در حال بررسی نرخ هستیم؛ چراکه نرخ پیشنهادی شهرداری برای اخذ عوارض بالا بوده و شورا این نرخ را قبول نکرده است.

دبیر با بیان اینکه این لایحه پیش از این به شهرداری عودت داده شده بود، افزود: تیم کارشناسی کمیسیون بودجه در حال بررسی زوایای مختلف این لایحه است چراکه برای تصویب این لایحه و اخذ عوارض باید به سوالات مختلفی پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه کارکرد تونل‌ها براساس میزان تردد متفاوت است، گفت: باید در این زمینه از تجربیات دیگر کشورها نیز استفاده کرد.

دبیر تأکید کرد: باید به سوالاتی همچون میزان تردد خودروها از این مسیرها، مسیرهای جایگزین، تاثیر این اقدام بر ترافیک شهری و... پاسخ داده شود تا بتوانیم تصمیم درستی در این رابطه اتخاذ کنیم.

به گزارش ایسنا، سال گذشته دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ ونقل شورای شهر تهران از بررسی یک فوریت لایحه اخذ عوارض از معابرخاص پایتخت خبر داد که قرار بود شامل تمامی تونل‌ها و بزرگراه‌های پایتخت شود که شهرداری تهران نیز در لایحه «اخذ عوارض از معابر خاص» پیشنهاد کرده بود، تردد از برخی معابر ۳۰۰ تومان هزینه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۰۲:۵۳

اين هم از اين كارهاى حساب نشده ،مگر مى شود از تونل داخل شهرى پول گرفت ، و ديگر كشور هاى دنيا را مثال نزنيد ،در هيج جا اينطور نيست مگر در افريقا آن هم شايد اميدواريم نام آن كشورها بگويد ،تنها اگر مديريت باشد در شهرداریها عوارض ماهانه از وسائل نقليه مى شود در يافت كرد تا بحال انقدر عقل كل بوديد میلياردها تومان را از دست داده ايد تا بحال ،عوارض هم بايد تمام شهرها دريافت و به الحساب وزارت راه و شهر سازى وارد شود اگر دزدى نشود مى توان كارهاى مهم اى در ساخت جاده سازى در داخل شهرها و خارج از آن كرد ، و مقدارى از آن هم به شهرداریها بدهند براى عمران و ساخت خيابان ها

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۰۳:۰۷

به جايه اينكه فكر دريافت عوارض باشيد فكر آلودگيه هوا رابكنيد مگر اين پروژه ها با پول شخصى ساخته شده كه حالا از دريافت عوارض ميخواهيد آن را جبران كنيد شورايه شهر و شهرداري بايد توسط آدمهايه با تجربه در أمور شهرسازى و شهردارى آداره شود نه توسط كشتى گير و خلبان

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۰۷:۳۴

والا خجالت آورِ، يعني از هر چيزي بايد يه پولي از اين مردم بگيرند؟! يه کم جلوي اين بخور بخورها رو بگيريد نه اينکه مردم بخواهند براي هر چيزي پول بدهند. فکر کنم چند وقت ديگه براي ميزان اکسيژن مصرفي مردم هم عوارض تعيين کنند.عجبببب. قطعاً چاپ نميکنيد ميدونم.

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۰۷:۴۶

نيست خيلي کيفيت خيابونها و معابرشون بالاست، نيست خيلي مردم رفاه دارن، از اين خيابون دربياي بري تو اون يگي بايد پول بدي. يه سري تو شورا نشستن که فقط ميخان جيب شهرداري رو از پولاي مردم پر کنن. براي مردم کاري تاحالا نکردن و نميکنن.

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۰۷:۴۹

واقعا خجالت نمي کشين پولي شد چه رويي دارين هر سال کم از ملت عوارض و ماليات مي گيرين ديگه بگين برا نفس کشيدن هم پول بدين

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۰۸:۱۶

آقا براي اين هواي آلوده اي كه ما تنفس ميكنيم پول بگيرين كه لااقل هوا تنفس نكنيم از شر اين الودگي خلاص شيم

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۰۸:۲۳

با اين هواي پاک و شهر بدون ترافيک بايد هم عوارض داد

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۰۹:۰۱

شما پول شهرداري را در عراق خرج نكنيد

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۱۰:۰۹

چرا بايد يک عده از امکاناتي مثل تونل بدون عوارض استفاده کنند ؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۱۰:۴۷

ترافيک در اين تونلها به اندازه کافي سنگين هست. فکر اينو کرديد که با توجه به صف طولاني پردلخت عوارض ترافيک پشتش ب کيلومترها ميکشه.

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۱۱:۰۲

بسيار فكر خوبي است اما بايد مشخص شود پولش در كجا هزينه خواهد شد اگر اين در امد جزو درامدهاي جاري شهرداري قرار گيرد شهرداري بر اساس سابقه فروش طرح ترافيك سعي خواهد كرد كه اتوموبيل بيشتري از داخل اين تونلها عبور دهد تا كسب درامد بيشتري نمايد و باز هم دور باطل شروع مي شود

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۱۲:۵۸

واقعا جاي تاسف داره...فک کنم تا چند وقت ديگه واسه اين هواي الوده اي که نفس ميکشيم هم بايد پول بديم...اخه کي نيست بگه پول چيو ميخوان بگيرين

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۱۳:۰۴

دمتان هميشه گرم . عجب فکرهاي تاپ و خوبي براي پول گرفتن از ملت داريد. شهرداري چند بار بايستي پول اين تونلها را از ملت بگيرد. باميد ترافيک بيشتر و الودگي بالاتر

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۱۳:۳۹

دوستان اشكالي نداره پول رو مي‌گيرن عوضش هوا كه خوبه هيج جاي دنيا هواي به اين خوبي نداره ناشكري نكنيد

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۱۴:۰۷

بنده در آلمان و شهر برلين اقامت دارم، اينجا هم حداقل چندین تونل شهري داريم که هيچ عوارضي بابتش نبايد پرداخت. سيستم حمل و نقل عمومي‌ برلين بقدري قدرتمند و کامل هست که شما از هر نقطه‌اي از شهر با ? دقيقه پياده‌روي به يک ايستگاه اتوبوس يا مترو مي‌رسيد و بدين شرح مردم اصلا نيز زيادي به استفاده از ماشين شخصي‌ نمي‌بينند. اميدوارم وقتي‌ بحث "کشورهاي ديگر" در گرفتن عوارض مطرح مي‌شه مشخصا گفت بشه چه کشوري و چرا؟ چاره? تهران گسترش حمل و نقل زيرزميني(مترو) هست و بس.

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۱۷:۲۸

باسلام و تشکر از دولت مردان با اين تفکرات قوي که دارن فقط يه سوال از حقوق ماليات بر ميدارن قبض اب ، برق، تلفن، اين همه مالياتي که از مردم ميگيرن صرف چي ميشه قبلا ميگفتن صرف نوسازي حالا کدوم نو سازي ......

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۲۰:۲۸

اينا 9درصد از هر کالاي مصرفي دارند ماليات مي گیرند خجات نمي کشند براي زندگي مردم کيسه دوخته اند

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۶ ۲۲:۴۰

تردد در داخل شهر بايد پول پرداخت کنيم؟جلل خالق.

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۰۰:۴۴

واقعا ديگه ميشه به ما بگيد ما مردم بيچاره کجا به شماها پول بديم تا دست از سر ما برداريد. شاهان رو در کتابهاي تاريخي به گرفتن باج و خراج و ماليات از مردم مسخره ميکرديد شماها دست همه رو از پشت بستيد. شماها ديگه چه آدمهايي هستيد. ايسنا خواهشا چاپ کن حرف دل مارو

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۰۹:۱۸

پس از اين قرار بعدا هم حتما بابت عبور از پل رهگزار هم بايد عوارض بدهيم

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۱۲:۱۵

اقا هرچي مي خوان شما مي دهي چرا زياد حرف مي زني

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۱۸:۵۸

اين آقايان مفهوم توسعه شهري را نفهميده اند. تونل و بزرگراه ايجاد شده است تا ترافيک روان شود. در حاليکه اين تصميم يعني مردم از اينکه کمتر عبور کنيد. معني ديگر آن اين است که ترافيک شهر براي شورا و شهرداري مهم نيست بلکه پول مهم است در حاليکه يکبار قبلا از طريق عوارض مختلف پول آنرا از مردم گرفته اند. جاي تاسف است

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۸ ۰۸:۲۶

ما رکورد زديم!